Посетителите на новата изложба на Кралската академия трябва да се промъкнат между два голи модела, за да влязат в нея.
Необичайната инсталация е част от ретроспективната изложба на сръбската художничка Марина Абрамович.
Има отделен вход за тези, които се чувстват неудобно да се промъкнат през голите изпълнители.
Иначе изложбата получи смесени отзиви от критиката - Guardian я нарече "жизнена", но Times я определи като "безпощадна".
Влизането между двамата голи изпълнители принуждава хората с билети да се изправят "срещу голотата и пола, сексуалността и желанието", заяви ръководителят на изложбите в Кралската академия Андреа Тарсия.
Необичайната творба е поставена за първи път през 1977 г. от Абрамович и тогавашния ѝ германски партньор Улай. Двойката застава близо една до друга във входна врата, принуждавайки посетителите да минават между тях.
Критикът на The Telegraph Аластър Соук заяви, че е бил "твърде зает с това да внимава, да не стъпва на пръстите на краката им", за да може да усети дали е имало вълнение, докато е минавал по време на новата инсталация в Лондон.
"Не е нужно да минавате през голите порти. Има заобиколен път", добави Лора Фрийман от "Таймс". "Промъкнах се през тях, като си свих стомаха, опитвайки се да не стъпвам на ничии пръсти и да не се блъскам в нищо".
Ретроспективата обхваща половинвековната кариера на Абрамович. Тя е първата жена художник, която прави самостоятелна изложба в основните галерии на Кралската академия в 255-годишната ѝ история.
Бен Люк от Evening Standard дава четири звезди на изложбата, като пише: "Поне веднъж това не е реклама. Не мога да си представя по-добра експозиция, особено като се има предвид, че голяма част от нея съществува като документация на представления. На кого му пука за глупостите, когато най-доброто от нейното изкуство е толкова силно?"
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts