Първият и единствен към момента представител на Плевен в School Esports League в лицето на ПГЕХТ „Проф. д-р Асен Златаров“ определено може да е доволен от тазгодишния сезон, след като LMA успяха да спечелят бронзови отличия.

Финалите на живо се проведоха на 28 и 29 юни в студиото на BulStream, гр. София, където най-добрите отбори през сезона излъчиха новия училищен шампион на България по електронни спортовe.

Нова инициатива през последните 5 години в българските училища – занимание по интереси „Гейминг концепции“, състоящо се от 2 части – учебна програма с фокус социално-емоционално учене и междуучилищна лига по електронни спортове с национален мащаб (School Esports League).

МИСИЯ: Да въведем електронните спортове на училищно ниво и ги направим достъпни  за всеки ученик в страна

ЦЕЛ: Да създадем иновативна учебна среда в българските училища

ФОКУС: Придобиване на важни умения за кариерно и личностно развитие

ИНОВАЦИЯ: Стимулация на учениците чрез техния интерес към електронните спортове, пренасяне на мотивацията в класната стая и повишаване на академичния успех

Какво е еспорт?

Една от най-бързоразвиващите се глобални индустрии

Организирани състезания по видеоигри

Винаги човек срещу човек/отбор срещу отбор

Излъчване на живо, коментар и награден фонд

Турнирите и мачовете се провеждат онлайн или на живо

Не цели да измести традиционните спортове

Развива множество качества и умения у играчите

Занимание по интереси „Гейминг концепции“

Свободноизбираема извънкласна дейност

Първо по рода си иновативно занимание по интереси за България

STEM и практическа насоченост

Шанс да ангажира и мотивира ученици, които не участват в други извънкласни и спортни дейности

Акценти на уроците – поставяне на цели и вземане на решения, здравословен начин на живот и хранене, анализ и самоанализ, технически уроци, кариерно проучване и ориентиране

Има възможност да се провежда както в присъствена, така и в смесена или дистанционна форма на обучение, тъй като много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности , което предполага употребата на компютър и интернет

School Esports League

2 игри
- League Of Legends – игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей).
- Counter-Strike 2 – най-популярната игра от жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.

40 училища участници от цялата страна
- 31 League of Legends отбора
- 56 CS2 отбора

2 Дивизии

Плейсмънт фаза, Групова фаза, Swiss Bracket и Плейофи (ноември 2024 – юни 2025) – провеждат се онлайн в продължение на учебната година, мачовете се играят от вкъщи
- Всяка събота (LoL) и неделя (CS2) се провежда кръг от шампионатите, като най-интересните мачове биват избирани за стриймване и коментар на живо в Twitch канала на SEL

Финална фаза (LoL 28.06.2025 и CS2 29.06.2025) – най-добрите 4 отбора във всяка игра се изправят един срещу друг на живо в гр. София, където играят полуфинали и финал помежду си, и излъчват новия училищен еспорт шампион на България по двете дисциплини

Класирането на Финалите по League of Legends е:
- I-во място: Abyssal Dominance (ПГИ „Проф. д-р Димитър Табаков“, гр. Сливен)
- II-ро място: Lomomotiv (НПГПТО „М.В. Ломоносов“, гр. София)
- III-то място: LMA (ПГЕХТ „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Плевен)
- III-то място: Meta Abusers (ПГКНМА „Проф. Минко Балкански“, гр. Стара Загора)

Класирането на Финалите по Counter-Strike 2 е:
- I-во място: ПТГ Варна (Професионална техническа гимназия, гр. Варна)
- II-ро място: N0t_121 (121 СУ „Георги Измирлиев“, гр. София)
- III-то място: NASEDEMSME (ПМГ „Св. Климент Охридски“, гр. Силистра)
- III-то място: LOMOTO PEEK (НПГПТО „М.В. Ломоносов“, гр. София)

Ползи

Социална дейност, която насърчава:
- Лидерството
- Работата в екип
- Комуникацията и социалните умения
- Аналитичното мислене
- Дигиталните и кибер умения
- Спортсменството
- Уменията за вземане на решения и решаване на проблеми

Развитие на важни преносими умения, които могат да помогнат за проправянето на път към други кариери в други сфери

Социална интеграция – достъпно за всички

Създаване на нови приятелства и позитивни емоции

Чувство за принадлежност, постижение и признание

Учи учениците как да се държат в онлайн гейминг среда

Насърчава здравословния начин на живот чрез физическа активност и здравословно хранене

Възможност за учениците да изучават материя, към която имат силен личен интерес

Шанс за първи път да бъдат част от официална училищна спортна дейност


Партньори

TELUS Digital
- Най-големият работодател в CX (Customer Experience) индустрията в страната с над 4000 служители в три офиса в София и Пловдив
- Предоставя широко портфолио от дигитални услуги от ново поколение, AI решения, AI автоматизация, клиентско изживяване и други
- Подпомага световни брандове да предоставят най-доброто потребителско преживяване на своите крайни клиенти в сфери като финтех, високите технологии, туризма, видео, конзолни, мобилни игри и др.

Ardes.bg
- Хардуерен партньор за Финалите на живо, осигуряващ висок клас компютърни конфигурации за отборите финалисти

BulStream
- Партньор продукция и техническо обезпечаване на събитието

В основата си електронните спортове представляват социална дейност, която насърчава лидерството, работата в екип, комуникацията, аналитичното мислене, дигиталните и кибер умения и още много други ценни качества, търсени от всеки работодател.

Също както при традиционните спортове, играчите тук се учат да приемат както победите, така и пораженията, показвайки спортсменско поведение и уважение към опонентите си.

Занимание по интереси „Гейминг концепции“ също има възможността да се провежда в дистанционна среда, както всеки друг учебен предмет, а много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности, което в своята същност предполага употребата на компютър и интернет.

Дарения

Благодарение на TELUS Digital – 251 компютъра и 277 монитора, дарени на 22 училища, участващи в лигата в последните 5 години. Използват се не само за целите на клуб „Гейминг концепции“, но и помагат частично в обновяването на материално-техническата база на училищата.

Благодарение на Logitech G – 5 училища от цялата страна получиха нова гейминг периферия през 2023г. По един кабинет по информатика във всяко от тях разполага с нови мишки, клавиатури и падове с марка Logitech G

Контакти:

Иван Кинчев, основател на School Esports League

www.esportsleague.bg

[email protected]

+359897890903

Първият и единствен към момента представител на Плевен в School Esports League в лицето на ПГЕХТ „Проф. д-р Асен Златаров“ определено може да е доволен от тазгодишния сезон, след като LMA успяха да спечелят бронзови отличия.

Отборът на ПГЕХТ „Проф. д-р Асен Златаров“ грабна бронзови медали в училищната лига по електронни спортове

Финалите на живо се проведоха на 28 и 29 юни в студиото на BulStream, гр. София, където най-добрите отбори през сезона излъчиха новия училищен шампион на България по електронни спортовe.

Нова инициатива през последните 5 години в българските училища – занимание по интереси „Гейминг концепции“, състоящо се от 2 части – учебна програма с фокус социално-емоционално учене и междуучилищна лига по електронни спортове с национален мащаб (School Esports League).

МИСИЯ: Да въведем електронните спортове на училищно ниво и ги направим достъпни  за всеки ученик в страна

ЦЕЛ: Да създадем иновативна учебна среда в българските училища

ФОКУС: Придобиване на важни умения за кариерно и личностно развитие

ИНОВАЦИЯ: Стимулация на учениците чрез техния интерес към електронните спортове, пренасяне на мотивацията в класната стая и повишаване на академичния успех

Какво е еспорт?

Една от най-бързоразвиващите се глобални индустрии

Организирани състезания по видеоигри

Винаги човек срещу човек/отбор срещу отбор

Излъчване на живо, коментар и награден фонд

Турнирите и мачовете се провеждат онлайн или на живо

Не цели да измести традиционните спортове

Развива множество качества и умения у играчите

Занимание по интереси „Гейминг концепции“

Свободноизбираема извънкласна дейност

Първо по рода си иновативно занимание по интереси за България

STEM и практическа насоченост

Шанс да ангажира и мотивира ученици, които не участват в други извънкласни и спортни дейности

Акценти на уроците – поставяне на цели и вземане на решения, здравословен начин на живот и хранене, анализ и самоанализ, технически уроци, кариерно проучване и ориентиране

Има възможност да се провежда както в присъствена, така и в смесена или дистанционна форма на обучение, тъй като много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности , което предполага употребата на компютър и интернет

School Esports League

2 игри
- League Of Legends – игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей).
- Counter-Strike 2 – най-популярната игра от жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.

40 училища участници от цялата страна
- 31 League of Legends отбора
- 56 CS2 отбора

2 Дивизии

Плейсмънт фаза, Групова фаза, Swiss Bracket и Плейофи (ноември 2024 – юни 2025) – провеждат се онлайн в продължение на учебната година, мачовете се играят от вкъщи
- Всяка събота (LoL) и неделя (CS2) се провежда кръг от шампионатите, като най-интересните мачове биват избирани за стриймване и коментар на живо в Twitch канала на SEL

Финална фаза (LoL 28.06.2025 и CS2 29.06.2025) – най-добрите 4 отбора във всяка игра се изправят един срещу друг на живо в гр. София, където играят полуфинали и финал помежду си, и излъчват новия училищен еспорт шампион на България по двете дисциплини

Класирането на Финалите по League of Legends е:
- I-во място: Abyssal Dominance (ПГИ „Проф. д-р Димитър Табаков“, гр. Сливен)
- II-ро място: Lomomotiv (НПГПТО „М.В. Ломоносов“, гр. София)
- III-то място: LMA (ПГЕХТ „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Плевен)
- III-то място: Meta Abusers (ПГКНМА „Проф. Минко Балкански“, гр. Стара Загора)

Класирането на Финалите по Counter-Strike 2 е:
- I-во място: ПТГ Варна (Професионална техническа гимназия, гр. Варна)
- II-ро място: N0t_121 (121 СУ „Георги Измирлиев“, гр. София)
- III-то място: NASEDEMSME (ПМГ „Св. Климент Охридски“, гр. Силистра)
- III-то място: LOMOTO PEEK (НПГПТО „М.В. Ломоносов“, гр. София)

Ползи

Социална дейност, която насърчава:
- Лидерството
- Работата в екип
- Комуникацията и социалните умения
- Аналитичното мислене
- Дигиталните и кибер умения
- Спортсменството
- Уменията за вземане на решения и решаване на проблеми

Развитие на важни преносими умения, които могат да помогнат за проправянето на път към други кариери в други сфери

Социална интеграция – достъпно за всички

Създаване на нови приятелства и позитивни емоции

Чувство за принадлежност, постижение и признание

Учи учениците как да се държат в онлайн гейминг среда

Насърчава здравословния начин на живот чрез физическа активност и здравословно хранене

Възможност за учениците да изучават материя, към която имат силен личен интерес

Шанс за първи път да бъдат част от официална училищна спортна дейност


Партньори

TELUS Digital
- Най-големият работодател в CX (Customer Experience) индустрията в страната с над 4000 служители в три офиса в София и Пловдив
- Предоставя широко портфолио от дигитални услуги от ново поколение, AI решения, AI автоматизация, клиентско изживяване и други
- Подпомага световни брандове да предоставят най-доброто потребителско преживяване на своите крайни клиенти в сфери като финтех, високите технологии, туризма, видео, конзолни, мобилни игри и др.

Ardes.bg
- Хардуерен партньор за Финалите на живо, осигуряващ висок клас компютърни конфигурации за отборите финалисти

BulStream
- Партньор продукция и техническо обезпечаване на събитието

В основата си електронните спортове представляват социална дейност, която насърчава лидерството, работата в екип, комуникацията, аналитичното мислене, дигиталните и кибер умения и още много други ценни качества, търсени от всеки работодател.

Също както при традиционните спортове, играчите тук се учат да приемат както победите, така и пораженията, показвайки спортсменско поведение и уважение към опонентите си.

Занимание по интереси „Гейминг концепции“ също има възможността да се провежда в дистанционна среда, както всеки друг учебен предмет, а много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности, което в своята същност предполага употребата на компютър и интернет.

Дарения

Благодарение на TELUS Digital – 251 компютъра и 277 монитора, дарени на 22 училища, участващи в лигата в последните 5 години. Използват се не само за целите на клуб „Гейминг концепции“, но и помагат частично в обновяването на материално-техническата база на училищата.

Благодарение на Logitech G – 5 училища от цялата страна получиха нова гейминг периферия през 2023г. По един кабинет по информатика във всяко от тях разполага с нови мишки, клавиатури и падове с марка Logitech G

Контакти:

Иван Кинчев, основател на School Esports League

www.esportsleague.bg

[email protected]

+359897890903