Juul Labs ще плати 438,5 млн. щатски долара, за да сложи край на разследването на рекламата ѝ сред непълнолетни купувачи. Това е една от водещите фирми за електронни цигари в САЩ, предаде БГНЕС.
Сделката с повече от 30 щата също така ограничава маркетинга на Juul, например забранява заснемането на хора под 35-годишна възраст в рекламите ѝ. Фирмата се бори и срещу забраната на продуктите ѝ в САЩ.
България е на първо място по тютюнопушене в Европа
През юни Американската администрация по храните и лекарствата заяви, че ще забрани продажбите на продуктите на Juul поради недостатъчно данни за въздействието им върху здравето. Мярката е спряна, докато компанията обжалва решението.
Тя продължава да се сблъсква със съдебни спорове в някои други щати, както и с частни съдебни дела, заведени от отделни семейства.
Juul заяви, че условията на споразумението от вторник са в съответствие с маркетинговите ѝ практики след "рестартирането на цялата компания" през есента на 2019 г. и че тя е "фокусирана върху бъдещето".
"Вярваме, че след като FDA направи пълен преглед на всички представени научни данни и доказателства, както се изисква от закона и без политическа намеса, трябва да получим разрешение за пускане на пазара", се казва в изявлението на фирмата.
Установено е избягване на мита и ДДС за 1 млн. лв. при вноса на електронни цигари
Juul беше широко обвинявана за експлозивния ръст на използването на електронни цигари от тийнейджъри. Според федерално проучване през 2019 г. повече от една четвърт от учениците в гимназията са използвали електронни цигари, въпреки че оттогава този дял е намалял.
Разследването на маркетинга на Juul установи, че компанията "безмилостно е рекламирала продуктите си сред непълнолетни младежи", въпреки че подобни покупки са незаконни в САЩ, заяви главният прокурор на Кънектикът Уилям Тонг, който обяви споразумението във вторник.
Той заяви, че компанията също така е използвала практики за проверка на възрастта, за които е знаела, че са неефективни, и не е оповестила ясно, че капсулите ѝ съдържат никотин, който предизвиква пристрастяване.
"Цинично пресметнатите рекламни кампании на Juul създадоха ново поколение никотинови наркомани", каза той.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм