OpenAI направи значима стъпка по време на събитието „12 дни на OpenAI“ — функцията за интернет търсене, досега достъпна само за платените потребители на ChatGPT Plus или Pro, вече е безплатна за всички, съобщи France 24.
Новата публична функция дава възможност на потребителите да получават „бързи отговори“ с връзки към подходящи уеб източници - информация, за която досега се изискваше използване на традиционна търсачка, заявиха от компанията.
Обновлението на ChatGPT позволява на чатбота с изкуствен интелект да предоставя информация в реално време от цялата мрежа.
„Предоставяме възможност за търсене на всички влезли в ChatGPT безплатни потребители“, заяви главният продуктов директор на OpenAI Кевин Уейл във видеоклип, публикуван в YouTube.
„Това означава, че тя ще бъде достъпна в световен мащаб на всяка платформа, на която използвате ChatGPT.“
Примерите за новия интерфейс, демонстрирани от OpenAI, наподобяват резултатите от търсенето, предоставяни от Google и Google Maps, макар и без претрупаните реклами.
Те също така изглеждаха подобно на интерфейса на Perplexity, друга търсачка, задвижвана от изкуствен интелект, която предлага по-разговорна версия на Google, като представя източниците, на които се позовава в отговора.
„Всъщност ние просто правим ChatGPT преживяването, което познавате по-добре, с актуална информация от мрежата“, каза във видеото Адам Фрай, ръководител на продукта ChatGPT Search.
„От днес започваме да разпространяваме това сред стотици милиони потребители.“
Вместо да пусне отделен продукт, OpenAI интегрира търсенето директно в ChatGPT.
Потребителите могат да активират функцията за търсене по подразбиране или да я активират ръчно чрез икона за уеб търсене.
От момента на стартирането им данните за чатботовете с изкуствен интелект като ChatGPT или Клод на Anthropic са ограничени от времеви граници, така че предоставяните от тях отговори не са актуални.
За разлика от тях, Google и Microsoft комбинират отговорите, генерирани от ИИ, с резултати от интернет.
Добавянето на онлайн търсене към ChatGPT ще повдигне още въпроси за връзката на стартъпа с Microsoft, основен инвеститор в OpenAI, който също се опитва да разшири обхвата на своята търсачка Bing спрямо Google.
Главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Олтман има за цел да в интернет сила.
Той успешно катапултира компанията до зашеметяващата оценка от 157 млрд. долара в неотдавнашния кръг на набиране на средства, в който като инвеститори се включиха Microsoft, базираният в Токио конгломерат SoftBank и производителят на чипове за изкуствен интелект Nvidia.
Привличането на нови потребители с възможностите на търсачката ще увеличи компютърните нужди и разходи на компанията, които са огромни.