Община Кюстендил въвежда нов начин на работа в ОП “Чистота“, информира кметът инж. Огнян Атанасов. Целта е да бъдат предоставяни по- ефективни услуги по управление на отпадъците и поддържане на чистотата на територията на Община Кюстендил.

Кметът посочи, че в Община Кюстендил има забавени преписки от 2018 г. за кастрене на дървета, които не са изпълнени и до момента. „За да не работим на парче, започваме по квартали “, уточни инж. Атанасов

От днес екипите на ОП „Чистота“ с необходимата техника за кастрене на клони са в кв.“Колуша“

„ Екипите ще работят там, докато не се свърши работата в квартала, ще се излиза от него само при извънредни ситуации“, категоричен е кметът.

За да работят по- ефективно екипите на ОП „Чистота“, дейностите ще се извършват квартал по квартал, посочи още инж. Атанасов.

ОП „Чистота“  ще публикуват и график за почистване и миене на уличните платна, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.

„Графикът ще е публикуван на фейсбук страницата предишния ден. Така гражданите ще бъдат своевременно уведомявани кои улици ще се мият. Молбата ни към  тях  е да  преместят автомобилите си , за да може измиването да е по-качествено“, заяви инж. Атанасов.

В края на работния ден отново на фейсбук страницата ще бъде публикувана информация с графика, по който са извършени услугите по сметосъбиране и сметоизвозване в града и селата.

По този начин всеки ще има контрол върху графика на сметоизвозване на селата, отчетност в маршрутите и контрол върху самата система на работа, посочи още кметът.

Предстои карта  с отговорници по поддържането на чистотата- ръчно метене и косене, на територията на община Кюстендил да бъде поставена във всеки квартал.

Кметът посочи, че градът е разделен на зони, като всяка  има отговорник. На картата има информация за него- снимка , две имена и телефонен номер. Той уточни, че от миналата седмица косачите са разпределени по райони и всеки отговорник пряко има на разположение  косачи и чистачи.

„Смятам, че по този начин дейността ще е организирана по- добре, нашите съграждани ще получават по- качествена услуга и ще имат  по- ефективен контрол“, каза още инж. Атанасов.

В Община Кюстендил вече функционира и Оперативен център за 24- часово видеонаблюдение.

Камерите в града се следят 24 часа в реално време. На разположение е и 24- часов патрул, който обикаля и реагира своевременно.