Kawasaki Heavy Industries разкри нов концептуален проект, който предизвика удивление, любопитство и не малко въпроси: Corleo – четирикрак робот, който изглежда като нещо средно между механичен кон и офроуд превозно средство от научнофантастичен филм. Това е поредната крачка в амбицията на японския технологичен гигант да разшири границите на мобилността, иновацията и взаимодействието между човек и машина.Нова ера в придвижването: Kон робот бе представен в Япония Снимка: Kawasaki/ стопкадър

Какво е Corleo?

Corleo е двуместен робот, който вместо колела има четири механични крака, способни да се адаптират към различни терени. Задвижван е от водородни горивни клетки, а двигателят му е електрически – с фокус върху устойчивостта и енергийната ефективност. Това, което го прави уникален, е начинът на управление – чрез езика на тялото на водача.

Седалката „плава“, стремената са регулируеми, а вместо традиционно кормило има минимален контролен лост. Пред водача е разположен цветен приборен панел, а защитен екран подсказва, че Corleo може да достигне скорости, характерни по-скоро за мотоциклет, отколкото за робот – до 80 км/ч.

Ум, а не инстинкт

Corleo е оборудван с изкуствен интелект, който анализира терена в реално време и избира най-сигурните следващи стъпки. Може да прескача камъни, да балансира на неравности и дори да показва на ездача с визуални стрелки какво предстои. Това го прави изключително подходящ за движение в труднодостъпни зони, където стандартните превозни средства не могат да преминат.

Защо робот-кон?

Въпросът, който стои над тази иновация, не е просто "Как?", а "Защо?". Според експерти, Corleo може да намери приложение в спасителни мисии, военни операции, експедиции и екстремен туризъм. Неговата автономност, стабилност и безшумно придвижване го правят ценен актив там, където природата не прощава грешки.

Corleo все още е концептуален модел. Не е ясно дали и кога ще влезе в масово производство.

Видеоклипът е CGI. KHI е създала прототип, който може да стои и да позира, и казва, че това е идея за проект за мобилност до 2050 г.