Заради войната в Украйна строителните материали са поскъпнали средно с 40 %, а някои дори двойно. По-големият проблем обаче са несигурните доставки, които се отразяват върху крайните срокове на поетите ангажименти към възложителите. Това заяви в ефира на Дарик управителят на строителната компания „Хидрострой” Николай Пашов, който допълни, че не очаква цените на материалите и на енергийните носители да се върнат към предишните нива.  Пашов приветства законовите промени, които дават възможност на публичните възложители да правят индексация на заложените цени в инфраструктурните проекти.

„Има забавени разплащания от държавата и се надявам да се намери изход от тази криза. Надявам се да няма повече протести на брашна, нещата засега се случват, макар с и бавни темпове. В „Хидрострой” нямаме забавени плащания към работници”.

Заради кризите няма масови съкращения, но част от служителите са съкратени. В момента около 1 300 са работниците в компанията, която тази година отбелязва 60-годишен юбилей.

„Горд съм да съм част от ръководството на дружеството, когато навършва такава годишнина. Развитието на кадрите е непрекъснат процес, а тяхната липса се усеща. Ние сами си отглеждаме кадри, като им организираме обучения. Изпълнили сме на почти всички хидроенергийни проекти в областите Варна, Добрич и Шумен, на пречиствателните станции и на доста пътища в тези региони. Много са обектите, които ни служат като визитка. В момента строим лот 3 на магистрала „Хемус” от Ябланица към Боаза. Темповете са по-забавени заради неясните разплащания, но ще изпълним всичко, което сме поели като ангажимент. Изграждането на магистралата ще допринесе за развитието на цяла Северна България и за туризма във Варна”.

„Хидрострой” е една от четирите фирми в консорциума, който ще строи тунела под Шипка. В началото на следващата година трябва да е готов проектът, а изграждането да приключи до 2026 г.

„Проектът представлява система от няколко тунела и аварийна тръба за извънредни ситуации. Изключително дълго се чака това съоръжение от жителите в региона, тъй като ще облекчи транзитния трафик, преминаващ през населените места. Стойността на проекта е около 540 млн. лева. Изчисленията са правени при различни цени, но засега не можем да кажем дали ще има нужда от индексация”.

Качеството на изпълнение на всеки проект зависи от заданието. Ако в него има пропуски, това се отразява и на крайния продукт. Има случаи, когато тези неща остават скрити и избиват накрая, допълни Николай Пашов. 

Чуйте целият разговор с Николай Пашов по повод Димитровден - деня на строителя.