След години на ускорено привличане на потребители, стрийминг гигантът "Нетфликс" (Netflix) е изгубил 200 000 абонати по света през първото тримесечие в сравнение с последните три месеца на 2021 г., което се случва за първи път от десет години, предаде Франс прес.

Компанията очаква да изгуби още повече абонати през пролетта.

Съобщението доведе до спад на котировките на компанията с 25 процента в електронната търговия след закриването на Уолстрийт снощи.

Сериалът „Игра на калмари“ се оценява на около 900 милиона долара

За да подобри положението, "Нетфликс" възнамерява преди всичко да затегне възможностите за споделяне на идентификатори и пароли, които позволяват на много хора да не плащат за достъп до платформата.

Освен това тя инвестира все повече в производство на съдържания (кънтент), за да не отстъпва много терен на конкуренти като "Дисни+" (Disney+), който жъне успехи още от появата си в края на 2019 г.

Нетфликс работи над поредица, базирана на вселената на покемоните

Резултатите на "Нетфликс" силно нараснаха по време на пандемията от Ковид, така че пазарите очакваха корекция, но не толкова силна.

Стрийминг гигантът очакваше да спечели допълнително 2,5 милиона абонати, а анализатори прогнозираха те да са още повече. Вместо това той загуби абонати и сега те са общо 221,64 милиона.

Спадът отчасти се дължи на преустановяването на услугата в Русия, което доведе до загуба на 700 000 абонати. Ако не беше тази загуба, "Нетфликс" щеше да има 500 000 абонати повече спрямо последното тримесечие на 2021 г., посочва компанията в комюнике.

Според нея над 100 милиона домакинства не плащат абонамент, защото ползват чужди пароли.

В началото на март групата започна експерименти в някои южноамерикански страни, за да кара клиентите да плащат за добавяне на допълнителни профили към акаунта си. Платформата планира до една година да инсталира тази система на основните си пазари.

В САЩ "Нетфликс" привлича 73,8 процента от потребителите та видеоуслуги по избор, на второ място след ЮТюб (YouTube), който държи 95,8 на сто и преди "Амазон" (Amazon), с 63,8 процента.

Оборотът на "Нетфликс" от януари до март е 7,9 милиарда долара или близо 10 на сто повече, отколкото преди година, благодарение на увеличения брой на абонатите му с 6,7 на сто на годишна основа и повишаването на тарифите. Платформата планира до година-две да започне да предлага по-евтини абонаменти, но с реклами.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм