Възлагането на управлението на КСУ „Свети Георги“ на частна фирма няма да доведе до полагане на по-малко качествени и адекватни грижи за потребителите на услугата. Дори напротив, част от материалната база на Комплекса ще бъде подобрена, както е и разписано в програмата на фирмата, кандидатствала в конкурса. Освен това възнагражденията на служителите ще бъдат повишени със 100 лева.

Това стана ясно от интервюто за Дарик радио Пловдив на ресорния зам.-кмет Георги Титюков по повод спорното предложение до ОбС на Пловдив за смяната на управлението на Комплекса. Точката беше отложена вчера от градските съветници с мотив първо да бъдат изяснени всички условия по казуса и тогава да се вземе решение.

Георги Титюков отново обясни пред Дарик, че Община Пловдив не закрива КСУ „Свети Георги“. Повод беше изпратено протестно писмо на служители от Комплекса, които се съмняват, че след промяната, която трябваше да се гласува на вчерашната сесия на ОбС на града, ще останат без работа. Хората се притесняват, че ще трябва да подписват нови трудови договори с частната фирма „Соник старт“, които ще са с изпитателен срок на действие.

„Няма да уволняваме или съкращаваме никой от персонала, всичките социални услуги ще продължат да действат, както и досега. Основното финансиране пак ще е от държавата, а частната фирма ще трябва да инвестира допълнително ", потвърди Титюков и добави, че промяната се налага, заради проведен публичен конкурс за управление на Комплекса по Закона за социалните услуги, спечелен от фирмата.

Няма никаква опасност от закриване на социалната услуга, защото това може да се направи само със заповед на директора на Агенцията за социални услуги, каза още ресорният зам-кмет. По думите му, ще има двустепенен контрол - един път от дирекция Социална политика“ към общината, и още един от Агенцията за качеството на социалните услуги.

Георги Титюков посочи още, че подобно възлагане на управлението на социални услуги на частни фирми е масова практика в държавата.

Още чуйте в интервюто на Искра Койчева със зам-кмета по социални дейности Георги Титюков.