Над 350 жалби за нарушаване на права по време на пандемията от коронавирус са постъпили в Европейския потребителски център. 2/3 от тях са свързани със самолетни пътувания. Останалите са за отменени почивки и събития като концерти и фестивали. От  Европейския потребителски център съветват всички, които не успяват да стигнат до консенсус и да получат парите си за отпаднали пътувания и резервации да се обърнат към тях. Включително и ако се отнася за чуждестранни компании.

От началото на месец март в Европейския потребителски център са постъпили над 350 жалби за нарушени права, каза пред Дарик директорът на звеното Соня Спасова.

Соня Спасова съветва на първо място хората да се свържат с авиокомпаниите или хотелите, за да се опитат да върнат парите си. Ако това няма успех, могат да се обърнат напълно безплатно към Европейския потребителски център.

От Европейския потребителски център уточняват, че при всички случаи, в които полетите са отменени заради коронавируса, пътниците имат право да получат обратно платените пари за билети или да им бъде предложена друга дата за пътуване.