Въпреки, че Ковид-ограниченията паднаха, Министерството на туризма явно ще продължи да залага на вътрешната реклама, защото „родният турист е най-добрият клиент“.

Ето защо „Българската федерация по Джудо“ има договор с Министерството на туризма за сумата от 50 000 лева. Мотиви – „Реклама за туристическа дестинация България по време на Европейското първенство по Джудо“. Уточнение: събитието, което има за цел да ни рекламира като туристическа дестинация в навечерието на летния сезон, се състоя в края на април, тази година в София, в рамките на три дни, в зала.

Друга стъпка на туристическото министерство за реклама на България е Договор с Българската федерация по волейбол. Той е за 110 000 лева и явно идеята отново е по време на домакинските турнири от април до декември 2022 година, родните волейболисти да рекламират туристически продукт. Вероятно става дума за таргетирана реклама и спортен туризъм, макар и не насочен навън, а скрит вътре.

⁉️Към мен са отправени редица въпроси, в това число и от представители на медиите, свързани с информация, която получих...

Posted by Димитър Ташев on Thursday, 12 May 2022

Информацията за сключените до момента договори на Министерството на туризма за реклама се появи на Фейсбук страницата на народния представител от ПП „Продължаваме Промяната“ и член на Комисията по туризъм – Димитър Ташев. Той е отправил писмено питане до министъра на туризма за сключените до момента договори.

Маргита Тодорова: Апелираме Министерството на туризма да проведе кризисна маркетингова кампания

В отговор на въпрос от Димитър Ташев за изразходваните средства и парафирани договори за рекламни кампании от края на миналата година до началото на май 2022-а, от ведомството на Христо Проданов уточняват, че поетапно стартират масирани медийни презентации в редица страни. Списъкът не включва екзотични дестинации, а по-скоро залага на традиционни за страната ни пазари като Германия, Полша, Великобритания, Румъния, Чехия, Израел.

Христина Славова за исканията и очакванията преди сезон 2022

Договори за тях обаче не могат да бъдат открити и вероятно предстоят. 

„Стартира масирана кампания в световни телевизионни медии и дигиталните им платформи, като National Geographic и 24 kitchen – чрез телевизионно излъчване, реклама в дигиталните платформи на медиите, заснемане на материали за България, реклама с социалните мрежи, създаване на дигитални хъбове и съдържание/подкастове, статии и други форми в общо 14 пазара“, посочват от министерството в отговора си до народния представител от групата на ПП - Димитър Ташев.

Оттам допълват, че вече са организирани и предстоят нови опознавателни турове за журналисти от специализирани печатни издания и електронни медии от Цяла Европа. Сред тях и блогъри, влогъри и инфлуенсъри, които ще гарантират по ефективно достигане на целевите групи, описани в рекламната стратегия на министерството. 

Браншът отново трябва да разчита на българския турист

„Програмите са наситени с посещения на природни и културно-исторически забележителности, дегустации на местни храни и напитки и разнообразни активности, които да представят възможностите за почивка както край морето, така и в планината, възможностите за зимни спортове и други. Поетапно стартират масирани телевизионни и онлайн рекламни кампании на чуждестранни водещи и целеви пазари в национални медии. Профилът на туристите от тези страни е предварително изследван и описан Годишната рекламна стратегия на Министерството на туризма за настоящата година. Освен кампания за летния сезон се предвижда и такава за сезон Зима 2022/2023“, уточняват от ведомството на министър Проданов.

Договорите до момента, свързани с рекламата на България като туристическа дестинация обаче са само с български медии, със сдружения, развиващи спортни дейности и за площи за изложения. Международни медии или дори рекламни агенции или агенти липсват.

Искането вече 15 години от страна на туристическия бранш е за масирана, таргетирана рекламна кампания на туристическите продукти в България, извън страната. Може да се каже, че почти им се сбъдна.

Припомняме, че в средата на месец март т.г. министър Проданов съобщи: "Бюджетът на министерството беше приет преди около седмица и ние разбираме, че няма време да бъдат организирани нови обществени поръчки. Поради тази причина намерихме начин как да рекламираме прозрачно и ефективно дестинация България чрез закупуване на рекламно време в чуждестранни телевизии, за да успеем да се справим за летния сезон".

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм