"Обнадеждени сме за предстоящия летен сезон, предвид че 2021 беше по-успешна за сектора, спрямо тежката първа пандемична година. Вече имаме и сериозни индикации за добри очаквания, защото ранните записвания стартираха и наблюденията показват завишен интерес. Въпросът е, в каква степен и как ще се развие пандемията и ще повлияят ли мерките като ограниченията за пътуване върху сектора".

Това коментира в студиото на Дарик, Христина Славова от УС на Бургаска регионална туристическа камара.

По думите й, сега е моментът да се обсъдят спасителните мерки за бизнеса в сектора и да бъде направен цялостен анализ, за да се актуализира стратегията за развитие на туризма, съобразно световните тенденции.

„Нужна е целенасочена, стратегическа маркетинг и комуникационна кампания, която да бъде правилно изградена и позиционирана в различните пазари. Тя от години липсва. Наред с това е желателно да се направи и промяна в методологията, критериите, по които помощите за бизнеса могат да се получават, за да не се получават излишни конфликти между хотелиери и туроператори. Подсекторите в туризма са много. Те всички имат различни трудности и искания, но обединяващото ги е крайният продукт, който страната ни представя“, каза още Христина Славова.

В средата на януари от Камарата изпратиха писмо до министъра на туризма, в което го запознаха с най-сериозните предизвикателства пред бранша в навечерието на сезон`2022.

„Нашата цел е преди всичко да има конструктивен диалог с държавата. Ще разчитаме на гъвкавост и по-бърза реакция от тяхна страна по наболелите проблеми. Те са свързани с въпросната маркигингова стратегия за различните пазари. С електронните визи за трети страни, за да може да се облекчи влизането у нас за генериращи пазари като Русия и Турция. Кризата с кадрите и подготовката им от професионалните гимназии по туризъм до университетите. Учебните програми трябва да бъдат актуализирани и да има добър диалог между образователните институции и бизнеса. И не на последно място драстичното поскъпване на електроенергията. Много е важно да знаем изискванията на МЗ относно посрещане, организиране и превозване на чуждестранните туристи. Не на последно място за нас е контролът в сектора, който ще гарантира качеството на туристическия продукт и ще ни защити от сивия сектор, с който борим от години", поясни още експертът.

Повече по темата, чуйте в звуковия файл от Христина Славова.