Министерството на транспорта на САЩ наложи най-голямата в историята глоба от 4 милиона долара на „Луфтханза“ (Lufthansa). Причината е дискриминация срещу група еврейски пътници, които били задържани заради неспазване на правилата за носене на маски. Инцидентът се случва през май 2022 г., когато авиокомпанията отказва на над 100 пътници достъп до свързващ полет от Франкфурт за Будапеща, след като капитанът докладвал за нарушения на борда, съобщи Би Би Си.

Министерството на транспорта на САЩ определи това действие като дискриминационно, тъй като авиокомпанията е третирала всички пътници като една група, въпреки че не всички са пътували заедно и не са се познавали. Въпреки това, много от пътниците не са проявили никакво неправомерно поведение и са били санкционирани неправомерно.

Комисията заяви, че това е най-голямата санкция, която някога е налагала на авиокомпания за нарушаване на гражданските права.

Какво се случи?

Инцидентът е свързан с полет от Ню Йорк до Будапеща с прекачване във Франкфурт през май 2022 г. Според властите, много от пътниците са били ортодоксални евреи, което е било ясно разпознаваемо по техните традиционни облекла. При кацането във Франкфурт, повече от 100 пътници, всички евреи, са били блокирани за свързващия си полет, след като капитанът на първия полет съобщил за нарушения на правилата за носене на маски.

Министерството на транспорта заяви, че Lufthansa е осъзнала, че сред засегнатите има пътници, които са спазили правилата, но въпреки това е взето решение да не се разглежда всеки случай поотделно, тъй като това не би било "практично".

Реакция и глоба

Глобата, наложена на Lufthansa, се смята за най-голямата в историята на Министерството на транспорта по отношение на нарушения на гражданските права. Министерството подчерта, че никой не трябва да бъде дискриминиран, когато пътува, и това решение служи като предупреждение към цялата авиационна индустрия.

Lufthansa от своя страна е сътрудничила на разследването, но категорично отрича обвиненията в дискриминация. Авиокомпанията заяви, че инцидентът е резултат от "нещастна поредица от неточни съобщения" и подчерта своята ангажираност към толерантността и многообразието.

Част от глобата ще бъде кредитирана към 2 милиона долара, които Lufthansa вече е изплатила на пътниците в рамките на съдебно споразумение.