Летище София получи сертификат за намаляване на въглеродните емисии и се нареди до нивото на аеропортите в Истанбул, Цюрих и Париж. Това съобщи компанията концесионер.
Такава акредитация - Ниво 4, имат само още 8 летища в Европа (новото летище на Истанбул; Парижките – Шарл де Гол, Бурже и Орли; Марсилия; Цюрих; Лондон-Лутън и Базел). Акредитацията се определя от европейската асоциация на летищата ACI EUROPE, като най-високата оценка е Ниво 5.
„Тази оценка потвърждава ангажимента на компанията към изпълнението на ЕSG стратегията и намаляването на въглеродния отпечатък в съответствие с глобалните климатични цели. Високата акредитация е резултат от целенасочените усилия и ангажираност на целия екип на летище София и демонстрира нашата решимост да постигнем пълна въглеродна неутралност до 2036 г“, заяви Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънект.
От компанията посочват, че са постигнали този резултат с приноса на международното летище Мюнхен. Приносът се изразявал в изчисления на емисиите от дейността на летището и неговите партньори, на потенциала от мерки за намаляване на въглеродните емисии и траектория за пълна декарбонизация, а също и за адаптирането към изискванията на Ниво 4, както и изготвянето на планове за управление на въглеродните емисии и за партньорство със заинтересованите страни.
Стратегическият план включва пълна декарбонизация с 15% компенсации до 2036 г. Летището реализира няколко важни инициативи за постигане на тази цел, съобщават от компанията концесионер. Закупени 34 електрически автомобила и няколко хибридни, участва в програмата за въглеродни компенсации, за да сведат до нула емисиите от автотранспорта и планира изграждането на собствени и на публично достъпни зарядни станции за електрически автомобили. Инвестирани са над 14 млн. евро за дигитализиране на процесите на летището, което е част от ESG стратегията на компанията. Основните цели в плана за намаляване на емисиите на летище София включват и изграждането на соларна електроцентрала с капацитет от 20 мегавата с батерии за съхранение на произведената енергия. Тя се очаква да бъде завършена до 2035 г. и ще покрива значителна част от енергийните потребности на летището.