На туристи от България и Румъния ще разчитат основно родните ни курорти това лято. Успехите от дългогодишните усилия за удължаване на летния туристически сезон, в определена степен са загубени поради двугодишната пандемия, а сега и военните действия в Украйна. Това заяви Маргита Тодорова, директор „Маркетинг и продажби“ в „Албена“ АД по време на провелия се в курорта „Златни пясъци“ форум „Среща на бизнеса от Варна и региона“, организиран от вестник „Капитал“.
Много партньори са изтеглили старта на чартърните си програми за средата на юни, което драстично свива времето, в което може да се посрещат гости, добави тя и заяви, че трябва да се работи за стабилизирането на българските позиции на пазар Германия, който е структуроопределящ, и през годините е доказал, че може да бъде ефективен и ефикасен за удължаване на летния туристически сезон.
„Възможностите за балнеотуризъм, културно-историческото наследство и идеалните условия за семейна почивка са отлична предпоставка за привличане на повече гости от Скандинавия, Полша, Чехия. Пазар Великобритания също е доказал, че има голям потенциал, който в момента се разгръща активно на юг чрез чартърни полети до Летище Бургас“, допълни Тодорова.
Заедно с Илин Димитров, председател на ресорната комисия в 47-то Народно събрание и д-р Франк Кванте, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин стар еърпорт мениджмънт“, специалистите се обединиха около тезата, че България трябва да води активна политика в посока улесняване на достъпа за туристи от пазари като Турция и Близкия изток, които дават силни индикации за нарастващо търсене, но се възпират заради неадекватната визова политика.
„За миналата 2021 година България е издала едва 143 000 краткосрочни визи от тип „С“, което е нищожен брой предвид търсенето. За съжаление има законодателни ограничения за намаляване на цените, но в момента се работи за дигитализация на процеса по кандидатстване, за да се избегне плащането на такси при посредници“, каза Илин Димитров.
Ваканционно селище „Албена“ води и активна рекламна кампания през интернет – социални медии, блогове, инфлуенсъри. Около 45% от общите продажби се осъществяват през онлайн платформата на комплекса. От няколко години се организират регулярни информационни турове за блогъри и инфлуенсъри от Скандинавия, Германия, Полша, Румъния, които представят също и туристическия потенциал на цялото Северно Черноморие.