Купувай или унищожавай - това  е стратегията на Фейсбук за справяне с конкуренцията, заради която Федералната търговска комисия и почти всички американски щати заведоха дела срещу интернет гиганта. 

Прокурорите по случая настояват компанията да продаде Инстаграм и Уатсап, както и да се въведат нови ограничения за бъдещи сделки. 

От Фейсбук посочиха, че регулаторът е дал “зелена светлина” за сключването на тези сделки преди години, а искането да бъдат преразгледани изпраща смразяващ сигнал към американския бизнес.

Обвиниха Фейсбук за системно нарушаване на антимонополните закони в САЩ

След повече от 18 месеца на разследвания Федералната търговска комисия и над 40 американски щата обвиниха Фейсбук в незаконни методи за налагане на пазара чрез придобиване на конкуренти като Инстаграм през 2012-та и Уатсап през 2014-та.

Заведените дела са знак за решението на регулатора да вземе по-сериозни мерки срещу утвърждаването на монопол, след като го допускаше в продължение на десетилетия, пише “Ню Йорк таймс”. 

Главният прокурор на щата Ню Йорк Летисия Джеймс заяви, че социалната мрежа е използвала монопола си, за да смачква по-малки съперници и да унищожава конкуренцията, и то за сметка на потребителите.

В обвиненията се посочва още, че интернет гигантът се е възползвал от пазарното си господство и за да събира потребителски данни и да натрупа огромно състояние от рекламни приходи.

Ковидните бунтове - нова социална реалност

Действително е от изключително значение да спрем тези хищнически придобивания на фирми и да възстановим доверието в пазара,” отбеляза Летисия Джеймс. 

Говорител на Фейсбук посочи от своя страна, че Федералната търговска комисия е дала “зелена светлина” за сключването на тези сделки преди години. Компанията твърди, че на пазара на социалните медии продължава да съществува конкуренция, като дава за пример Тик Ток и Парлър.

“Правителството иска да направи ревизия със задна дата, давайки смразяващ сигнал към американския бизнес, че никоя сделка не е окончателна,” се посочва още в изявлението на Фейсбук. 

Най-голямата социална мрежа има 2.7 милиарда потребители, като пазарната оценка на компанията е близо 800 милиарда долара, а изпълнителният директор Марк Зукърбърг е петият по богатство човек на планетата. 

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук