Редица пропуски по изпълнението на новия надлез “Рогош – Трилистник” констатира комисия от НКЖИ. Макар прилежащата инфраструктура на съоръжението да е завършена от фирмата-изпълнител, нарушенията трябва да се отстранят, категорични са от компанията.

Пътното платно е с ширина 7 метра и тротоари по 1.5 метра от двете страни. Монтирани са мантинели, осветление и отводнителни шахти, но на място специалистите от НКЖИ са установили, че банкетите не отговарят на нивото на асфалтовото покритие, основите на осветителните тела стърчат над допустимото ниво, липсват решетки на отводнителните шахти, а мантинелите трябва да се удължат, особено от страна на пътното платно към Трилистник, заради недостатъчно осветена крива, която създава риск от пътни инциденти. 

Срокът за отстраняването на пропуските е 10 дни. От фирмата-изпълнител заявиха, че чакат специализирана техника от Пловдив за извършване на корекциите.

Докладът от проверката ще бъде внесен в РДНСК, след което ще се назначи комисия по Акт 16. При липса на забележки съоръжението ще бъде въведено в експлоатация.

Жителите на Трилистник не останаха доволни от отговорите на НКЖИ, остават в протестна готовност (снимки)

Припомням, че жителите на Трилистник излязоха на протест заради огромното забавяне на строежа на жп надлеза. Вече повече от година обектът, възложител на който е НКЖИ, е незавършен, а сроковете за пускането му в експлоатация бяха удължавани три пъти.

Хората са принудени всекидневно да използват временния път между Трилистник и Скутаре, който е силно компрометиран и изключително прашен и въпреки многократните обещания на общинската власт, че ще бъде асфалтиран, до момента това не е направено. Вторият маршрут преминава през една от най-опасните отсечки на автомагистрала „Тракия“ – между 137-я и 140-я километър, което представлява риск за живота на пътуващите.