Жителите на три пловдивски села – Трилистник, Скутаре и Рогош,  излязоха на протест срещу огромното забавяне на строежа на новия жп надлез, свързващ Трилистник със съседните населени места и с Пловдив.

Жителите на Трилистник не останаха доволни от отговорите на НКЖИ, остават в протестна готовност (снимки)

Вече повече от година обектът, възложител на който е НКЖИ, е незавършен, сроковете за пускането му в експлоатация бяха удължавани три пъти.

Жителите на Трилистник не останаха доволни от отговорите на НКЖИ, остават в протестна готовност (снимки)Вместо безопасна и удобна връзка между селата, на лице е силно компрометиран, изключително прашен и осеян с дупки междуселски път, явяващ се алтернативен маршрут, по който преминаващите чупят автомобилите си постоянно, а на малките деца им става лошо от силното друсане. Въпреки обещанията на ръководството на община Марица, че ще бъде асфалтиран, това не се случи.

Жителите на Трилистник не останаха доволни от отговорите на НКЖИ, остават в протестна готовност (снимки)

Другият вариант за излизане и влизане в Трилистник е АМ „Тракия“, където стотици хора ежедневно са принудени да удължават маршрута си с над 20 километра през опасния участък на пътната артерия - от 137-я до 141-я км.

Емил Манчев от звеното за ръководството на проекти в НКЖИ изрази увереност пред протестиращите, че до 30 ноември съоръжението ще бъде пуснато в експлоатация. Той заяви, че поддържането на междуселския път не е ангажимент на железопътната компания, а на собственика на пътя, т.е. община Марица.

Жителите на Трилистник не останаха доволни от отговорите на НКЖИ, остават в протестна готовност (снимки)

От своя страна кметът на Трилистник Мирчо Петров обясни, че двете села - Трилистник и Скутаре, са предоставили на НКЖИ чакъл за поддържането на пътя.

Протестиращите не останаха доволни от отговорите на НКЖИ.

„Не сме удовлетворени от тази среща. Не можа да стане ясно защо беше тази безотговорност до тук и кога реално ще се случат нещата“, обобщи Петров.

Хората остават в протестна готовност до пускането в експлоатация на новия жп надлез.