
Редица нелоялни търговски практики, които са свързани с великденските празници, анонсира в сутрешния блок на Дарик радио Габриела Руменова, създател на платформата „Ние, потребителите”.
Руменова отбеляза, че още с появата на великденските стоки у нас, те са били обявени на промоционални цени, което нарушава закона. Според законодателството, за да бъде намалена цената на един продукт, той трябва да е предлаган в търговския обект поне 30 дни, а когато става дума за храни срокът е 7 дни.
Сериозен проблем има и с брошурите за промоционални стоки на големите магазини. Най-често те обхващат едноседмичен период, но се оказва, че от въпросните стоки има налични само два дни.
Ако потребителите установят нелоялна търговска практика, могат да се оплачат и безвъзмездно да потърсят съвет в платформата „Ние, потребителите”.
Още по темата
- Най-популярните онлайн магазини в България през 2025 година: Класация, тенденции и практични избори
- Внимание: Кои са опасните нехранителни стоки?
- Левон Хампарцумян: Пропагандата срещу еврото не лови хора от моята черга
- Богомил Николов: Имитиращи продукти може да има и в заведенията, но БАБХ не иска да взима проби от такива места