Онлайн платформа показва как сухата статистика може да бъде превърната в интересна за четене и размишление информация. Проектът Землевеж непрекъснато расте като аудитория и съдържание и набира все повече последователи в социалните мрежи.

Създател на Землевеж е варненецът Иван Люцканов -  28-годишен икономист със страст към историята, езиците, екологията и астрономията. Девет години той прекарва в Мюнхен, а в автобиографията му фигурира работа за гиганта Amazon. През март миналата година решава да се върне в родната Варна.  

Землевеж буквално означава“знаещ земята”, а по-общо - “познаващ света”. Проектът започва като хоби през ноември 2019. Днес има 15 хиляди последователи в Инстаграм и Фейсбук.

Как да привлечем внимание в социалните мрежи, без да публикуваме глупости?В инфографики варненецът превръща неща, от които лично се вълнува в ежедневието си. Люцканов споделя, че подбира темите според своите интереси. Така например инфографики има посветени на класация на областите според средната брутна заплата, посещения при лекари годишно средно на човек, кметове на общини по пол и име, брой и видове на домашните любимци на българите и дял на невярващите у нас, съпоставимо с останалите държави в Европа.

Как да привлечем внимание в социалните мрежи, без да публикуваме глупости?Землевеж анализира данни от официални източници като НСИ, Евростат, МВФ и други, а после ги представя под формата на опростени инфографики. Така могат да се осмислят бързо и са по-подходящи за хора без подготовка по статистика

Морската столица присъства в повечето инфографики, като специално място й е отредено в няколко разработки за транспорта.

Как да привлечем внимание в социалните мрежи, без да публикуваме глупости?Най-голям интерес предизвикват нещата, които са най-лесни и бързи за разбиране. Създателят на Землевеж споделя още, че рядко прави големи изчисления при подготовка на публикацииите си.

Как да привлечем внимание в социалните мрежи, без да публикуваме глупости?Неотдавна 28-годишният икономист с разностранни интереси изнесе лекциия на тема как да привлечем внимание в социалните мрежи, без да публикуваме глупости. „Ключът е човек да създава нещо, което може да се разбира достатъчно бързо. Другото главно нещо е все пак да се съобразяваш с някакви актуални трендове“, посочва варненецът, който не харесва да го наричат инфлуенсър.  

Още за проекта ще откриете в прикаченото аудио.