"За златен стандарт при премахването на татуировки се смятат лазерите Q-switch, защото мощните им импулси се поглъщат силно от пигмента. Броят на процедурите зависи от различни фактори - вида на използваното мастило, различните цветове, размерът на третираното място, цветът на кожата на пациентите и др. Факт е обаче, че лазерът може да отстрани дори най-упоритите цветни татуировки." Това обясни в специализираното предаване на Дарик „Най-добрите болници и лекари“ Д-р Магдалина Гюрова от Клиника по естетична дерматология „Дерма Плюс“.

Все повече хора имат желание да премахват татуировките си, но те трябва да знаят, че цветните и новите татуси се заличават по-трудно и всеки организъм реагира различно. Стандартно се препоръчват между 6 и 8 процедури, но това се планира след индивидуална консултация с всеки пациент, уточни Д-р Гюрова.  Много от тях желаят на мястото на премахнатата татуировка да си направят нова, което е възможно. Дамите пък искат да заличат перманентния си грим.

Методът при наносекундните Q-Switch лазери се базира на фототермално действие, при което се загрява пигмента в заобикалящата тъкан. Лазерът доставя енергия до проблемното място чрез ултракъси импулси, които провокират интензивно фотомеханично въздействие. При този процес мастилото в кожата „се пръска“ на малки частици, които лесно се изхвърлят от тялото. Клетките на имунната система улавят тези частици и постепенно ги елиминират в рамките на няколко седмици след процедурата.

Предимството на тази лазерна терапия е, че в голяма степен е и по-безопасна. Според самите пациенти премахването на татуировка боли толкова, колкото и нейното слагане, дори и повече. Новите поколения лазерни системи обаче позволяват комбиниране на няколко дължини на вълната и могат да заличават еднакво ефективно всички цветове.

Още за видовете лазерни методи за третиране на татуировки, може да чуете от интервюто на Галина Георгиева с Д-р Магдалина Гюрова в аудиото.

Специализираното предаване "Най-добрите болници и лекари" се излъчва в кампания на Дарик радио за Пловдив и Южна България.

Продуцент и редактор: Лалка Златанова

Монтаж, саунд дизайн и постпродукция: Петър Тодоров

Асистент продукция и водещ: Галина Георгиева