
Ден преди излизането на юлските фактури за парно в София, в които ще бъде начислена и изравнителната сметка на абонатите, решихме да проверим каква част от клиентите на две от големите дружества-топлинни счетоводители, имат да доплащат на Топлофикация и колко хора са обжалвали получените изравнителни справки.
По данни на топлинния счетоводител с най-много клиенти в столицата - около 180 хиляди домакинства - около 47 процента от тях имат да връщат пари на Топлофикация, най-често от 10 до 100 лева. От дружеството обаче не посочиха колко от тях са обжалвали размера на сумата, която трябва да върнат.
За изминалата зима се отчита, че е била по-топла и кратка, а цената на парното в София се е вдигнала с 24 процента спрямо предходната зима.
От фирмата дават и усреднени данни за разходите на домакинствата за парно и топла вода - за жилище до 50 квадратни метра сезонът е струвал около 367 лева, за жилище между 50 и 70 квадрата - около 522 лева, а за жилище между 70 и 100 квадрата - малко над 700 лева.
Отчита се и намаляване на броя клиенти, които имат начислена максимална мощност в изравнителните сметки, заради неосигурен достъп. Те имат 90-дневен срок, в който да поискат нов отчет, но трябва да осигурят достъп в работно време.
Чуйте още в разговора на Елена Бейкова с Георги Русев, мениджър "Обслужване на клиенти" в дружеството с най-голям брой клиенти в София.
Около 49 процента от клиентите на третия по големина топлинен счетоводител в София също имат да доплащат на Топлофикация по изравнителните си сметки.
Около 100 души или 1 процент от клиентите са подали възражения относно сметките си, като там, където има реална причина за рекламация, тя е уважена, обясни изпълнителният директор на дружеството Боряна Колева.
Чуйте какво още каза тя пред Елена Бейкова: