Кандидатът за кмет на община Кюстендил от БСП Йордан Тодоров, кандидатите за кметове на населени места и кандидатите за общински съветници  откриха официално предизборната кампания за местни избори-2023г.

Те се представиха  пред симпатизантите на партията на сцена "Олга Борисова" на Арката в Кюстендил.

Кампанията на БСП преминава под мотото Важен е Кюстендил!

За доброто настроение на присъстващите  се погрижиха Йорданка Варджийска, Райко Кирилов и ансамбъл "Разметаница".

„Нагласите са ни изцяло положителни, както и времето е изключително приятно за деня , в който откриваме кампанията.Номер 1 сме и  като цяло символиката е да сме Номер 1 при резултатите от изборите", заяви Йордан Тодоров.

Той посочи, че очаква цялата кампания да бъде положителна и да се представят градивни идеи.

„Нашите очаквания са към жителите на община Кюстендил, ние не подбираме наши и ваши, както е през последните години .Даже колеги от листата ми се оплакаха, че са били блокирани от други хора,които имат предпочитания за други партии.Ние не правим подобни неща, отворени сме за подкрепа към всички граждани ,защото ние реално работим аз всички и за по- доброто развитие за община Кюстендил.

Целите ни са да се представим достойно, което означава да подобрим резултат си от миналия път и да спечелим кметското място“, категоричен  е Тодоров.

Имаме действащи кметове от различни села в нашата листа, посочи още Тодоров и уточни.Това са кметовете на село Раждавица- Стоян, който доказа, че е добър управленец. Той имаше и реализиран проект .Мирослава от село Копиловци, която също показа добри качества и хората най- вероятно ще я подкрепят. Кандидат от БСП ще бъде и Ясен Стипцарски, той е младо момче, загърбва ГЕРБ и се присъединява към нас, което виждате , че в днешно време някой да се обърне срещу ГЕРБ и да дойде при нас рядко се случва и да стане наш кандидат за кмет.

Така че резултатите , които очакваме могат да бъдат позитивни и не губим  никаква вяра в хората , защото ние заставаме зад тях и очакваме те да  застанат зад нас", категоричен е Тодоров.

Приоритети на кандидата за кмет на община Кюстендил от БСП Йордан Тодоров за развитието на общината са икономика, туризъм, земеделие, финанси и данъчна  система, култура и образование

Част от програмата на БСП и Йордан Тодоров за развитието на община Кюстендил  ще представим сега.

1. Борба срещу корупцията:

- Цялостна ревизия на предходното управление ,включваща проверка на осъществените обществени поръчки от етапа на обявяване на критериите за участие, методика на оценяване до окончателното им приключване включително гаранционни срокове и изпълнението им.

- Усвояване и разходване на публични средства и средства от европейски програми.

- Изготвяне и обявяване на прозрачни и ясни критерии за бизнеса по процедурите и критериите за участие и оценяване, по обявените обществени поръчки.

- Прекратяване на съществуващата в момента порочна практика – търгове за общинска собственост да преминават и приключват само с процедура по тайно наддаване и обявяван на купувач без преминаване към явни наддавателни предложения. 

- Денонощно видео наблюдение и ограничен достъп до документите и помещението, в което се съхраняват наддавателните предложения по насрочените търгове за продажба на общинска собственост. Знае се, че миналата година имахме търг от особена важност за общината, който протече при крайно съмнителни обстоятелства, което отказа две от големите вериги в България да построят и открият хипермаркети, което щеше да доведе след себе си до нови работни места, по-голяма конкуренция и съответно по-ниски цени и намалени разходи за жителите на община Кюстендил. Самият търг беше обявен на занижена начална цена на 35 лева на кв.м. ,при пазарна цена около 90 лв. кв.м. към онзи момент, като обяснението на кмета към този момент Петър Паунов беше, че това са инвеститори от Клас А, ще инвестират много средства в града ни, ще открият нови работни места. Действителността обаче се оказа друга – появи се друг участник, който беше дал 1 лев повече, което буди съмнение относно добросъвестността на отговорните лица по опазване тайната на наддавателните предложения. Същият имот се появи на пазара на недвижими имоти, но на двойна цена. Остава отворен въпроса дали - Клас А инвеститор според кмета към онзи момент Петър Паунов означава прекупвач или приказките са били за занижаване на оценката на имота общинска собственост с цел реализиране на печалба от препродажба с уточнението, че става въпрос за шест цифрена сума. Остава и въпросът имал ли е кмета възможност да влияе на оценителя на имота при изготвяне на пазарната оценка.

2. Икономика и Туризъм:

- Възвръщане загубената слава на Кюстендил, като туристически и балнеологичен център.

- Привличане на частни инвестиции за изграждане на балнеологични и Спа хотели – от предходното управление се убедихме, че досегашната политика за управление на община Кюстендил сама да строи и ремонтира съществуващите хотели катастрофира.

Доведе до огромна задлъжнялост и продажби на много по-ниски цени от инвестираните.

Изтегли се  облигационен заем от 20 000 000лв., който следваше да се инвестира в ремонт на един съществуващ и изграждане на два нови хотела. Единственото, което се случи е да се срути здрава сграда /известна като бившата дискотека Нерон/ и да се построи на нейно място абсолютно същата, но с по-ниско качество, като вече се руши а дори не се и експлоатира. 

Ремонтира се бившия хотел Спорт Палас, но докато същия се ръководеше, като общинска собственост генерираше загуби, което беше породено от лоша рекламна политика и още по-лошо стопанисване.

Предвидения за изграждане хотел на мястото, на старото 2-ро основно училище въобще не започна, а скоро отново станахме печално известни по националните телевизии, че сградата е в толкова окаяно състояние, че се налага жителите да пресичат на отсрещния тротоар, за да не им падне на главата керемида, мазилка или част от изпочупените прозорци.

В общи линии тази авантюра може да се обобщи в намерения и краен резултат по следния начин - Взимаме 20 милиона кредит, за да изградим три хотела и общината да печели и резултат с 20 милиона ремонтирахме хотел, поработихме на загуба и го продадохме за 7 милиона, които не покриват само лихвите или краен резултат над 20 милиона загуба за община Кюстендил.

-достъп за всички съществуващи и предстоящи за изграждане хотели до топлата минерална вода. Утопията е, че дебита е нисък не почива на реални факти и измервания, като за пример може да се даде Сапарева баня, където с почти 4 пъти по нисък дебит захранват всички хотели и отопляват обществени сгради включително детски градини и училища. Единствената разлика е, че там не се изсипва водата по улиците и не се пълни в бидони с цел продажба, което пък от своя страна води до намаляване на разходите на общината за отопление, защото тези разходи са за сметка на общинския бюджет и увеличаване на приходите от туризъм т.к. за всеки настанен се плаща такса, която влиза към общинския бюджет.

Изградения общински плаж се продаде, разбира се по стар обичай в досегашното управление на загуба и към момента дори не функционира. 

Като цяло в действията на предходното управление в областта на  инвестициите и продажбата на общинска собственост лъха усещането за корупция, недобросъвестност или най-малкото некомпетентност.

- Поетапно осигуряване на достъп до минерална вода, поне на къщите за гости находящи се в централна градска част. Тук трябва да се знае, че единствените предложения в тази насока, както от досегашното управление, така и от сегашни кандидат кметове е разнос с цистерни до къщите за гости, което освен нерентабилно е и неефективно, т.с. възникват въпросите кога ще се кара, по какъв график, този график ще е ли съобразен с нуждите на тези, които евентуално им трябва, как ще я съхраняват за да остане топла и много други според мен е и безумен метод. Все пак сме 21 век и доколкото ми е известно водопроводите са изобретени и то не от скоро.

- Възстановяване на зоопарка.

- Осигуряване на терени подходящи за изграждане на хотелски комплекси за балнеолечение, спа и отдих. За същите терени да бъде осигурена необходимата инфраструктура и трасе за снабдяване с минерална вода. Пример за подходящ терен за развитие на този тип туризъм е пустеещия център за белодробно лечение на Хисарлъка, който е на площ над 23 декара, както и терена на бившата казарма, което е огромен парцел простиращ се на около 120 дка. и там освен обособяване на терен за хотелска част, може да се изгради многофункционална зала с така необходимия закрит басейн, парк и зимна градина, която поради наличието на топла минерална вода може да бъде единствена по рода си не само за България, а значим световен туристически обект.

- Връщане на емблематичното за гражданите влакче до Хисарлъка с удължен маршрут изпълняван минимум 4 пъти дневно, което ще осигури, както разнообразие и приятно изживяване на жителите на община Кюстендил, а ще бъде от голяма полза за развиване на бизнеса в сферата на услуги и туризъм, пише в програмата за развитие на община Кюстендил на кандидата за кмет Йордан Тодоров.

Ще продължим с представянето на другите пиоритети от програмата.

Купуването и продаването на гласове е престъпление.

Новините от Кюстендил