Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов депозира в Министерския съвет своята оставка. Той категорично отрече да е поставял ултиматум за допълнително средства в бюджета на регионалното министерство и определи твърденията на премиера Кирил Петков като лъжа.
Според Караджов актуализацията на бюджета е внесена за обсъждане от правителството по подмолен и задкулисен начин. Тя е трябвало да бъде обсъдена на Коалиционен съвет снощи, но е включена в дневния ред на правителственото заседание две минути преди неговото начало.
„Ще става все по-ясно на #кой принадлежи ИТН“ и още от коментарите във Фейсбук
Караджов бе категоричен, че става въпрос за натрупан дефицит в бюджета на ведомството. С решение на Народното събрание 1,2 млрд. лв. от бюджета на регионалното министерство се прехвърлени, за да се разплатят стари плащания и още толкова средства са взети за стари започнати и недовършени работи.
Тъй като бюджетът на МРРБ е натоварен с тези допълнителни средства, е било обещано, че те ще бъдат добавени в актуализацията на бюджета. Без осигурени средства е останало и строителството на магистрала "Хемус" и на пътя Видин-Ботевград, за да се изчака какво ще стане с инхаус процедурите. Към коментираната сума Караджов добави и обещаните на общините 500 милиона лева за пътища и ВиК проекти до края на годината.
Politico: България се връща към политически разрив
Той възрази и срещу начина, по който актуализацията на бюджета е внесена за гласуване в Министерския съвет.
ИТН ще подкрепи бюджета в социалната част, увери Гроздан Караджов.
"Продължаваме промяната" отговориха на изявлението на вицепремиера Гроздан Караджов, че не е искал допълнителни средства за бюджета на регионалното министерство. До медиите те изпратиха документ с подписа на Караджов.
В писмото, адресирано до вицепремиера и финансов министър Асен Василев, се вижда, че има поискано увеличаване на бюджета на МРРБ с 3 949 350 000 лв., както и допълнителни плащания към бюджетното салдо в размер на 50 млн. лв.
Близо 2,8 млрд. лв. от поисканите средства са за текущи ремонти по републиканската пътна мрежа. Останалите около 1,16 млрд. са за основен ремонт и изграждане на инфраструктурни обекти. От тях: 314 654 000 лв. за изграждането на АМ "Хемус"; 610 243 000 лв. за пътя Видин - Ботевград; 57 811 000 лв. за укрепване на свлачища; 115 640 000 лв. за изграждане на Лот 3.2 на АМ "Струма"; 63 308 000 лв. за изграждане на АМ "Русе - Велико Търново". Текущи разходи в размер на 1 300 000 лв. (800 000 - за персонал, 300 000 - за издръжка). Документът е внесен на 6 юни тази година, уточняват от "Продължаваме промяната".
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- Кой пред кого се навежда: Съставянето на кабинет изглежда все по-невъзможно (ОБЗОР)
- Кирил Петков: Ние не искаме да наведем Борисов, а да го изправим (ВИДЕО)
- ПП-ДБ ще подкрепи ИТН за изчистването на “мъртвите души” от избирателните списъци
- Игра на подписи: ИТН с условие към ПП-ДБ, за да участва в „санитарния кордон“ срещу Пеевски