"Проблемът не е в кризата на лидерите, а в разпада на   идеологии. Партиите не заемат идеологически позиции. От колко време насам да знаеш някаква политика да се обсъжда? Да спорим със срещуположни тези за нещо, което трябва да решим? Не. Всичко е хора. Този бил такъв, оня бил едикакъв си. Този е престъпник, оня не е по-хубав. Като погледна някакви репортажи от Народното събрание - те само се плюят един друг."

Така режисьорът на реклами и арт директор Емил Захариев описа в "Стълбището" по Дарик политическия тон у нас. Захариев сравни рекламата с политиката и заяви, че и в двата случая най-важен е продуктът.

"Нищо не може да убие лошия продукт така, както добрата рекламна кампания, защото много по-бързо хората разбират, че продуктът не става", каза той.

По думите му друг тип рекламна и предизборна кампания може да увлече хората да гласуват, ако е добре направена.

“Трябва да позиционираш продукта така, че да е ясно на публиката какъв е той и какъв не е. И има нещо много важно като втора стъпка - това да не се променя. Ренегатството е забранено. Днес да си казал ляво, а утре - дясно, е забранено, защото започваш да изглеждаш като всякакъв, който е готов да каже каквото е необходимо днес, но да го забрави на следващия ден”, каза той.

Според Захариев в демокрациите по света, освен в САЩ, няма как да се управлява без коалиции. Той отебляза, че това продължава да не бъде приемано от българското общество.

"Така наречената сглобка, според мен, беше причината "Продължаваме промяната - Демократична България" да загубят 300 000 гласа. Ако бяха заявили преди изборите, че ще я правят, щеше да е различно. Трябва да правиш това, което казваш. Като си казал "ние никога", а след това се обърнеш означава, че не правиш това, което казваш", добави още той. 

Чуйте и вижте целия разговор в прикачените файлове.