Две радарни системи ще заработят на градската магистрала в Страсбург, Франция, в началото на ноември, като глоби заплашват и превозните средства, които послушно спазват ограничението на скоростта, пише немската информационна агенция NIUS. Шофьорите, които са сами в колата и използват неправомерно лявата лента, вече също ще светват. От края на 2021 г. това е запазено за споделени пътувания или автомобили с поне двама пътници по време на час пик.
Платното е отворено за електрически автомобили със зелен френски екологичен стикер, независимо от броя на пътниците. Нов пътен знак – бял диамант на син фон, указва регламента. Всеки, който пренебрегне знака, ще бъде изправен пред глоба от 135 евро.
Очакван успех: Повече споделено пътуване
Отделни ленти за споделено пътуване също се тестват в Гренобъл, Рен, Лион, Лил и Нант. Това са участъци с дължина няколко километра и не дълги участъци. Там скоро ще бъдат монтирани и радарни системи, които да следят регулацията. Както наскоро съобщи парижкото министерство на околната среда, регламентът, който досега е бил спорадично проверяван от полицията, е толкова често пренебрегван, че очакваният успех на отделните ленти - а именно по-бързото достигане до местоназначението като споделено пътуване в трафик в час пик - е изложен на риск. Камерите за скорост могат да засекат дали в колата седят един или повече души.
Министерството на околната среда очаква отделните ленти да намалят емисиите на замърсители, ако пътуващите използват по-малко коли от преди. По-малко задръствания и по-бързи маршрути в запазената лента трябва да насърчат хората да пътуват заедно. Тъй като такситата и автобусите също имат право да използват лентата и по този начин да достигат по-бързо до местоназначението си, мярката има за цел да насърчи хората да преминат към обществен транспорт.
Както каза говорителят на град Страсбург Лора Мартин, целта е да се намали броят на пътуващите, които пътуват сами до мегаполиса на Елзас. В момента 37,5 процента от всички пътувания в града се извършват с кола. Средно една кола е заета от 1-4 души. За да се насърчи споделеното пътуване, през есента ще бъде създадена платформа, чрез която служителите в индустриалните зони на Страсбург ще могат да работят в мрежа. На втора стъпка трябва да има и финансови стимули. За това граничният град е запазил 100 000 евро до 2025 г.
Това ли е правилният начин да прокараме защитата на климата със солидни глоби? „Ако няма контрол, хората не спазват правилата за движение. В рамките на зоната с ниски емисии искаме да намалим замърсяването от пътния трафик и по този начин броя на автомобилите и да насърчим споделеното пътуване“, каза вицепрезидентът на Европейската метрополия на Страсбург (EMS) Беатрис Булу пред вестник Les Dernières Nouvelles d' Alsace. След едномесечна тестова фаза на новата радарна система ще бъдат изпратени известията за глоби.
Вече са проведени тестове в Германия
В Нант, Западна Франция, от юни има специална лента за споделено пътуване по една от основните пътни оси към града. Там също се рекламира, че ще има по-малко задръствания за пътуващите, които приемат регламента. Можете да стигнете до центъра през платното с осем минути по-бързо от обикновено.
Нещата в Лион са рационални: има не само няколко приложения, които можете да използвате, за да формирате споделени пътувания, но и около дузина спирки по маршрута, където хората чакат за превоз. Това означава, че шофьорите могат спонтанно да създадат споделено пътуване и да завият в специалната лента.
В Холандия, Великобритания и САЩ понякога има ленти, запазени за споделено пътуване. В Германия в началото на 2021 г. приключи тест в Дюселдорф с екологични ленти, по които е разрешено да се движат само автобуси, таксита, велосипеди и електрически автомобили, както и споделени автомобили. Специалните ленти, предназначени да предотвратят забраната за шофиране на дизел, доведоха до дълги задръствания.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Френските фенове освиркаха химна на Израел, но до сериозни сблъсъци не се стигна
- Животът като танц: Елеонора Александрова - Майдън за изкуството и страстта към хореографията
- Посланикът ни в Германия: Българите много успешно се вписват в икономиката на федералната република
- Маринела Липчева-Вайс: Добрите новини за германската икономика са дефицитна стока