Няколко пъти по веме на заседание на Комисията по туризъм зададох въпроса на ресорния министър, как ще бъдат разходвани 18 млн. лв., предвидени от държавния бюджет за реклама на България като туристическа дестинация, както и каква част от тях вече са заложени за кампании в периода от декември 2021 до май 2022. Не получих конкретен отговор. В коалиционното споразумение в раздел Туризъм има няколко точки, които гласят „постигане на нулева корупция при разходване, контрол на разходване, прекратяване на порочни и корупционни практики при разходване на средствата за реклама и активна дигитална стратегия. Това бяха моите мотиви да задам в крайна стека въпросите си към ведомството писмено през парламентарен контрол. От отговора се вижда, че справките от договорите се различават от изложението в отговор на моя въпрос.

Това каза в ефира на Дарик, бургаският народен представител от ПП „Продължаваме промяната“ – Димитър Ташев. Той акцентира и върху друг любопитен факт: справките от договорите, приложени към отговора от Министерството на туризма, не са публикувани официално на страницата на ведомството. Именно това го е провокирало да ги публикува на страницата си във Фейсбук.

Министерството на туризма с „таргетирана“ реклама на България в… България

„От отговора на министъра към мен става ясно, че ще има реклама на България, насочена към традиционни пазари в международни телевизионни канали, че са договорени рекламни турове за влогъри и инфлуенсъри от Западна Европа, както и дигитална реклама. От поисканата от мен справка за сключените договори за последните 6 месеца обаче се вижда, че липсват договори с чуждестранни медии, както и такива за дигитална реклама в чужбина. Общата стойност на сключените до момента договори са на обща стойност 2,6 млн. лв. Сред тях присъстват такива за наем на площ. Един е на стойност 178 хиляди лева. Има договори с две български спортни федерации и с български телевизии“, коментира още Ташев.

Като член на Парламентарната комисията по туризъм, той поставя под въпрос ефективността от сключените до момента договори за привличане на чуждестранни туристи, още повече при започнал вече летен сезон.

„Моята препоръка е поне 20% от средствата заложени за реклама на българския туристически продукт да бъдат заложени за външна дигитална реклама. Все пак това беше искането на бранша и обещанието от страна на Министерството към сектора. Въпросите, които предстои да задам от тук нататък са, какви рекламни клипове ще бъдат излъчвани, кой и кога ще ги изработва, както и има ли яснота как ще бъде разпределена оставащата сума от 16, 4 млн. лв.“, каза още народният представител.

Цялото интервю с Димитър Ташев, чуйте в звуковия файл:

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм