“Думата “доброто” е това, което ме вдъхнови, тъй като ако само за 9 години компания като Lidl може да ме разпознае като един от хората, които говорят за доброто и се стремят да правят добро, това е феноменално признание. Вярвам, че всеки един, който прави смислени неща за своите общности може да бъде такъв “детектив на доброто”.
Това каза в ефира на Дарик създателят на подкаста „Свръхчовекът“ Георги Ненов, който ще влезе в ролята на „Детектив на доброто“ и в рамките на 2025 година ще проследи реализирането на гражданските проекти, които получиха финансиране по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“. Тази година са кандидатствали общо 265 проекта.
“40 проекта бяха одобрени - най-много спрямо тези 7 години дотук на изданията, които са се случили, и моята роля ще бъде да видя кои са хората и какви са нещата, които ги движат да създават тези проекти. Тоест да разкажа човешката история - да се поинтересувам, да разровя, да съм любопитен и да търся. След това да споделя за тези реализирани проекти, така че максимално много хора да си кажат “защо да не направим такова нещо в нашата общност, град или село”. Това ще ми бъде основната роля тази година”, обясни той.
Също така Ненов отбеляза, че младежките проекти са много поощрявани от инициативата и поне три от всички трябва да бъдат на младежи под 18 години.
“Има млади хора навсякъде, които избират да останат в малките населени места, в които живеят, защото близките и приятелите им са там. Има и такива, които се връщат да живеят там, защото са изморени или виждат, че могат да имат въздействие на това място. Когато ти виждаш, че имаш потенциал да създадеш нещо положително, такива кампании ти дават възможност да получиш подкрепата, за да го реалзиираш, добави още създателят на подкаста „Свръхчовекът“.
Ненов изтъкна, че идеята на проекта е хората да имат подкрепа, за да реалзират идеите си.
“Дори да си сам имаш мотивацията да го направиш - когато една ръка е протегната оттам насетне е много по-лесно”, каза още той.
Чуйте целия разговор в прикачения видео файл.

Още по темата
- Брюксел ни орязва 653 млн. евро по ПВУ
- ТПП Враца беше домакин на четвъртата среща на заинтересованите страни в рамките на международния проект „TOURBO“ по програма „Interreg Europe“
- Във Враца бяха представени отворените конкурси, по които ще бъдат подкрепени проекти от Програма "Творческа Европа"
- Видинският бизнес с проекти за 132 милиона лева