Двете форми за информираност на избирателите, които се открояват като най-предпочитани и ефективни по време на предизборните кампании за Български и Европейски парламент продължават да са свързани със сериозната журналистика. Това са интервюта с кандидатите в медиите. Те заемат челно място в допитването или 32% от всички анкетирани. След тях се нареждат дебатите в медиите, посочени от 26% от запитаните, сочи последното проучване за нагласите в навечерието на вота на 9 юни на „Алфа Рисърч“.

Много след тях като ефективност в предизборните кампании застават  билбордове, афиши, плакати. Те провокират вниманието едва на 14 на сто от участниците в проучването, а след тях с почти аналогичен резултат застават активностите на кандидат-политиците в социалните мрежи.

Едва 10% са посочили, че предизборните срещи на място в избирателния район ги впечатляват.  Предизборните срещи са впечатлили основно твърдите привърженици на по-големите партии, докато по-малките са успели да достигнат до симпатизантите си през медиите и социалните мрежи.