Заместник-председателят на комисията по транспорт в Столичната община Андрей Зографски гостува ексклузивно в „Денят на Дарик“ и коментира казуса с дерайлирал трамвай в центъра на София. Около 5:30 ч. сутринта до Румънското посолство. Трамваят е оставен без надзор. Той някак си потегля сам и излиза от релсите, влачи се десетки метри по голям булевард. Разбива няколко паркирали коли и накрая се забива в подлез. А ватманът просто е излязъл да си купи кафе. По чудо този инцидент се размина без жертви или пострадали и вече има и задържан по случая.
„Ако не беше станал този огромен инцидент в 5:30 ч., щяхме да имаме минимум 20 загинали души. Трябва да си казваме истината в лицето. Трамваят беше толкова смачкан, ударът е бил толкова сериозен, че не си представям хората, особено в първия вагон, да бяха оцелели след такава жестока катастрофа.“
„Абсолютно забранено е ватманите да спират трамваите в средата на линията и да напускат превозното средство. Независимо какви системи за безопасност са били включени или изключени. Аз говорих с колеги ватмани, които ми обясниха подробности какви са тези системи за сигурност.“
„Едната от тях не е била тази с ключ, както ми казаха те, която трябва да е поставена на нула. Тогава джойстикът, т.е. ръчката за управление, не може да бъде задвижен, включително от външна намеса. Тоест тук има грубо погазване, на което аз съм свидетел, ежедневно се случва на ватмани да напускат превозните средства, да оставят транспортното средство празно, без надзор и да излизат да купуват закуска, кафе или каквото и да е там.“
„Второто нещо е абсолютният проблем с криминалните прояви на малолетни лица. Това е вече епидемия и трябва държавата в лицето на МВР да влезе с много по-строги мерки, направо да изкорени тази епидемия от хулигански действия.“
„Трамваят безконтролно потегля и вдига скорост от 80 км/ч, при положение, че трамваите в София имат максимално ограничение 55 км/ч, т.е. не би трябвало това да е възможно да се случи. Трябва другата автоматична система за спиране да бъде задействана автоматично от трамвая, независимо дали има или няма водач вътре. Най-вероятно тук става въпрос и за някакъв тип техническа дали е повреда, дали е недостатък, конструктивен на самия модел, защото София е превърната в музей на трамвайни мотриси, които събираме. Това са боклуци от цяла Европа.“
„Този трамвай е подарен от Прага, купен на безценица. Въпрос на време е такъв инцидент да се случи отново, ако сериозно не се подобри техническото състояние на возилата, не се закупят спешно нови трамваи и автобуси, не се дисциплинират водачите, които протестираха преди няколко месеца, постигнаха през ГЕРБ драстично увеличение на заплатите, които всички ние го плащаме и тази анархия не може да продължи. Точка. Безвластието в града и липсата на отговорно управление в държавата рефлектира във всички системи, които са ключови и за града, и за държавата.“
„Важно е хора професионалисти, хора, които имат ниво на отговорност към обществото, а не към собственото си его и хора, които могат все пак да разберат, че работят в сложна политическа обстановка, в която интересите са преплетени и са много и че ти не можеш с точно нула общински съветници, колкото има Васил Терзиев, да управляваш еднолично.“
Реализацията на бюджета за тази година, т.е. на капиталовата програма на инвестициите, върви към катастрофа. Не може един град да има три ремонта за една година, три големи ремонта за една година, при това оставени от предишното управление. Това е катастрофален резултат.“
„В такава среда сме принудени да работим, да гоним едни вятърни мелници и както става ясно със случая с Иван Василев, всъщност абсолютно не им пука за София. На него и на заместник-кмета по строителството не им пука и виждат работата си като кариерно развитие.“
„Сега, вероятно, при Радев ще отиде Иван Василев, да видим докъде ще стигне там. Но това е абсолютна нелоялност към каузата, с която ти си се явил и голямата функция, която ти е била поверена. Той беше дясната ръка на Терзиев.“
„Това е все едно аз или някой друг ключов човек от „Спаси София“ днес да напусне и да отиде в радикално различна политическа опция от нашата.“
Какво още сподели заместник-председателят на комисията по транспорт в Столичната община Андрей Зографски в „Денят на Дарик“ можете да чуете в прикаченото видео!