Британският регулаторен орган започна днес второ разследване за рекламните практики на "Гугъл" (Goоgle), твърдейки, че глобалната търсачка, собственост на "Алфабет" (Alphabet), може би нарушава правилата на конкуренцията и незаконно дава преимущество на собствените си услуги, предаде Ройтерс.
Туитър ще плати глоба от 150 милиона долара
Най-новото разследване на британския орган за конкуренция и пазари следва предходно, което разглеждаше споразумение между "Гугъл" и "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), известно като "Джедай блу" (Jedi Blue), сключено по-рано тази година.
Регулаторният орган обяви днес, че разглежда три ключови части от веригата рекламни технологии, услуги, които посредничат в рекламните технологии, тъй като "Гугъл" притежава най-големия доставчик във всеки от тези компоненти.
Италия глоби стартъп за нерегламентирано използване на технология за лицево разпознаване
"Обезпокоени сме, че "Гугъл" може да използва позицията си в рекламните технологии, за да фаворизира собствените си услуги в ущърб на конкурентите си, клиентите и в крайна сметка на потребителите", каза в комюнике главният изпълнителен директор на британския конкурентен орган Андреа Кошели.
Говорител на "Гугъл" каза пред Ройтерс, че компанията ще продължи да работи с регулатора, за да отговори на въпросите му и да сподели подробности как работят системите на компанията.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм