Машинистите на парижкото метро спряха работа в петък в подкрепа на свой колега, който е изправен пред съда, след като пътничка е била повлечена към смъртта си от захванатото си палто, пишат от Би Би Си.

Жената на 40 години е била убита на станция Бел-Ар миналата събота следобед.

Бързата реакция на дете спаси пълен автобус с ученици (видео)

Съпругът и синът ѝ са били с нея, когато тя е излязла късно от вагона и вратата се е затворила върху палтото ѝ.

Не успяла да се измъкне и била повлечена по перона, докато влакът потеглял.

Труп в хладилника: Починал на борда на круизен кораб - държан със седмици в хладилник

През последните две седмици в парижкото метро са станали три смъртоносни инцидента.

14-годишно американско момиче загина, когато падна пред влак на станция Сите-Университет, а двама бездомници, които в нетрезво състояние са се качили на линиите, бяха блъснати от влак на станция Гайе.

Колегите на машиниста, участвал в инцидента в Бел-Ар в източната част на Париж, бяха разгневени от задържането му в четвъртък вечерта, а след това и от започването на съдебно разследване за неволно убийство.

С 15-годишен стаж и чисто досие, мъжът е дал отрицателни проби за алкохол и наркотици. Ако бъде признат за виновен, той може да бъде осъден на пет години затвор.

"От време на време се случват трагични инциденти, но никога не сме виждали колега да бъде поставен под съдебно разследване по този начин", заяви Жан-Кристоф Делпрат от синдиката Force Ouvrière (FO).

"Полицията дойде със сила, за да го прибере пред очите на травмираните му съпруга и деца. Те го третират като престъпник."

Мъж уби и разчлени снаха си: Прибрал тялото в тенджери и в хладилника

В петък сутринта машинистите по линия 6 - метролинията на Бел-Ар - спряха работа в знак на солидарност със своя колега, който вече е освободен от ареста. Влаковете по линията започнаха да се движат отново в следобедните часове.

Криминалното разследване, както и паралелното техническо разследване, ще се стремят да установят точните обстоятелства за смъртта на жената и дали системите или машините не са функционирали правилно.

Влакът е бил стар модел от 70-те години на миналия век, с ръчно задвижвана ключалка за отваряне на вратите.

Обикновено машинистът би трябвало да бъде предупреден от алармен сигнал, ако вратата на вагона не се затвори напълно. Служители на профсъюза обаче заявиха пред вестник Le Parisien, че в системата има " хлабина" и понякога врата, в която е попаднало нещо, може да се регистрира като затворена.

Руснак крие 5 месеца на балкона починалата си жена

Според Бастиен Бертие от FO годишно има няколко случая на пътници, които са попаднали във вратата на метрото и са били влачени по перона.

"Но в огромното мнозинство от случаите машинистите са предупредени от виковете или от алармата и спират влака навреме. Но всичко може да зависи от част от секундата", каза той.

В парижкото метро всяка година се регистрират около 60 смъртни случая, евфемистично наричани "сериозни пътнически инциденти". Почти всички са свързани с хора, които отнемат живота си.

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм