Въвеждането на зелената зона във Варна се отлага за пролетта на 2023 г. Седемте подзони ще бъдат въвеждани поетапно, съобщи за Дарик директорът на "Общински паркинги и синя зона” Младен Иванов.

Зелената зона трябваше да стартира през ноември. Една от причините за забавянето е късното приемане на общинския бюджет, който пък се забави заради републиканския бюджет, посочи шефът на общинската фирма. Иванов уточни, че средствата за реализацията на проекта са осигурени и разработката е във финалната си фаза.

В зона за платено улично паркиране ще се превърнат всички територии между синята зона и бул.”Васил Левски” (без Максуда). Зелената зона ще осигурява кратковременно паркиране до 5 часа (в синята е 3 часа). Ще е с работно време от 9.00 до 19.00 часа в делнични дни. Ако се наложи, ще бъде предложена промяна в работното време, посочи Младен Иванов.

С 30 на сто са се увеличили приходите от синята зона  след удължаване на работното време, което беше въведено от юли тази година. Зоната работи до 20:00 часа, както и в почивните дни.

Няма развитие около предложението на Община Варна до Министерски съвет за отпускане на държавен терен за изграждане на платен паркинг на няколко етажа в центъра на Варна. Става въпрос за терен от няколко декара на ул.”Доктор Пискюлиев”, който беше предвиден за съдебна палата, уточни шефът на "Общински паркинги и синя зона”.

Новите 60 електробуси, с които Варна ще се сдобие по европроект, ще започнат да обслужват градските линии през първото тримесечие на следващата година. Всичките машини тип „соло” са вече във Варна. До началото на декември се очаква доставката на машините тип ”съчленени”. Доставени са всички зарядни станции. Предстои изграждане на необходимата инфраструктура за обслужване на електробусите, обясни Младен Иванов, който е ръководител на проекта.

По думите му новите ековозила ще намалят много оперативните разходи на „Градски транспорт”. Очаква се да бъдат привлекателни за варненци и гостите на града.