Втори юли е датата, на която светът отбелязва Деня на неидентифицираните летящи обекти/НЛО/. Изборът не е случаен, защото през 1947 г. на този ден е станал така нареченият Розуелски инцидент.
По случай днешния Световен ден на неидентифицираните летящи обекти (НЛО) предлагаме няколко любопитни факта за летящите обекти:
1. Първото значимо съобщение за забелязан неидентифициран летящ обект е от 1947 г., въпреки че още преди Христа известният римски историк Тит Ливий е съобщил, че е видял "кораби в небето".
2. Оригиналното предназначение на шпила на прочутия небостъргач "Емпайър стейт билдинг" в Ню Йорк е било да служи като пилон за скачване на цепелини и други въздухоплавателни съдове.
3. Рекордът за полет на хартиен самолет, изработен от лист с формат А4, е 69 м.
4. Във всеки един момент около 400 000 души летят със самолети.
5. Първите летящи обекти - дело на човека, са били хвърчилата, непилотираните балони с горещ въздух и бамбукови хеликоптери, изработвани в Китай стотици години преди Христа.
6. Дребните птици колибри правят 50 маха с криле в секунда, а при полет назад са в състояние да развият до 56 км/ч.
7. Най-краткият комерсиален полет е между два острова от архипелага Оркни в Шотландия и продължава 47 секунди. Смята се, че през 400-ната година преди Христа древногръцкият философ Архит е направил механичен задвижван с пара гълъб, който е бил в състояние да прелети 200 метра.
8. Най-бързият сервис в света е със скорост приблизително 263 км/ч, с която може да достигне Луната за 61 дни.
9. Оригиналният полет на Уилбър Райт през 1903 г. е бил 37 м - с близо 23 м по-къс от разстоянието между крайните точки на крилата на "Боинг 747".
Относно Розуелския инцидент:
На 2 юли 1947 г. в малкото градче Розуел в щата Ню Мексико катастрофира летателен апарат, за който заедно с останките от пасажерите му, се смята, че е космически кораб с извънземни.
През изминалите близо 65 години, властите в САЩ още не са излезли с официални заключения, какво точно се е случило през далечната 1947 г, като материалите са дълбоко засекретени.
Версиите са много, а опитите на властите бързо да заметат следите от произшествието само пораждат допълнителни слухове. Въпреки взетите мерки да се прикрие катастрофата, интервюто на майор Джес Марсел - бивш началник на разузнаването във военновъздушната база Розуел, което излиза в пресата, се превръща в истински скандал за онова време.