Украинските пощи планират пускането на специална пощенска марка, за да отбележат успеха на „Оркестър Калуш“ в песенния конкурс „Евровизия“, съобщи агенция ДПА.
Художествена комисия ще вземе решение за дизайна, написа директорът на пощите Игор Смелянски във Фейсбук, след като стана ясно, че украинските участници печелят конкурса.
Обвинения срещу организаторите на „Евровизия 2022“ за фалшифициране на резултатите
Той публикува проекта за новата предложена марка, която гласи „Помогнете на Мариупол - Помогнете на Азовстал" - като ехо от призива на фронтмена на „Оркестър Калуш“ Олег Псюк.
Групата възнамерява да продаде на търг своя трофей от „Евровизия“ и да дари приходите на Украйна и украинските въоръжени сили.
Предишните двама победители на Украйна в „Евровизия“ през 2004 и 2016 г. - певиците Руслана и Джамала, също бяха отличени с марки.
Украйна спечели „Евровизия 2022“ (видео)
Неотдавна украинските пощи пуснаха и марка посветена на украинските войници от Змийския остров в Черно море, които отказаха да се предадат на руски военен кораб.
Часове след като песента „Стефания“ изведе „Оркестър Калуш“ до победа в песенния конкурс „Евровизия“, групата пусна ново видео.
Клипът съдържа сцени от опустошената от войната Украйна, както и кадри на жени в бойно снаряжение.
„Така виждаме украинските майки днес“, каза фронтменът на „Оркестър Калуш“ Олег Псюк за видеото, което вече събра милиони гледания, само часове след излизането си. „Опитвахме се да предадем посланието си за това как изглежда Украйна днес“, добави още Псюк.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм