„Тринити Кепитъл“ направи първа копка на своя нов ритейл проект Outlet Village Sofia - първото в България аутлет селище от открит тип. Очаква се пространството да бъде отворено за всички ценители на истински добрите лайфстайл сделки през края на 2026 г.

„Тринити Кепитъл“ започва строежа на първия в България Outlet Village

Проектът е с обща търговска площ от 8 500 кв. м, 1 200 кв. м. от които са отредени на семеен ресторант, разположен на второ ниво. В търговската част, решена като търговска променада в духа на френския прованс, ще бъдат разположени 40 магазина на водещи международни и местни лайфстайл брандове, а 1 800-те паркоместа осигуряват удобен достъп за посетители от страната и чужбина.

Достъпност и гаранция за посещаемост

„Тринити Кепитъл“ започва строежа на първия в България Outlet Village

Outlet Village Sofia е позициониран стратегически - на входа на София при възловото кръстовище на един от двата основни магистрални коридора на България. Годишно около 24 милиона автомобила преминават през втория най-натоварен пътен възел в страната, което гарантира постоянен поток от пътуващи в страната българи и чуждестранни туристи, преминаващи през столицата. Стратегическата локация осигурява не само устойчив трафик и разнообразен профил на посетителите, но и бърз и лесен достъп със съществуващите вече 3 входа от трите възможни пътни артерии: Софийски околовръстен път, АМ „Хемус“ и „Ботевградско шосе“. 

Outlet Village Sofia е замислен да се развива в синергия с XOPark Sofia - най-големият ритейл парк на Балканите, разположен на същия терен, който годишно понастоящем привлича над 8 милиона души и отчита постоянен темп на растеж. Двата проекта заедно ще формират комплекс, покриващ целия спектър на потребителското търсене - от стоки и услуги за ежедневни нужди до селекция дрехи и аксесоари за специални поводи и аутлет колекции на водещи лайфстайл брандове. Това ще бъде първата power shopping дестинация в страната с впечатляващите над 100 000 кв. м. търговска площ и с реалистична заявка да се установи като уникална по концепцията и мащаба си дестинация за пазаруване и свободно време и на Балканите.

Защо outlet village формат?

„Тринити Кепитъл“ избира модела на аутлет селище, защото това е най-бързо растящият сегмент в световната търговия на мода на дребно и доказано работеща концепция в редица страни, най-вече в централна и западна Европа. Форматът комбинира присъствие на водещи международни модни и лайфстайл брандове от една страна и избор между специално заредени аутлет колекции и премиум артикули с целогодишно по-ниски цени от тези в познатите търговски формати. В България до момента липсва добре реализирана и устойчиво управлявана аутлет концепция, което дава възможност Outlet Village Sofia да заеме свободна пазарна ниша и да предложи нов стандарт за пазаруване. Инвеститорът „Тринити Кепитъл“ е ангажирал водеща международна консултантска компания в цялостния процес по реализация на проекта, което гарантира изпълнението му до последния детайл, включително и бъдещите оперативни процеси на равнището на водещите аутлети в света. 

Европейски модел и перспектива

„Нашата цел е не просто да изградим аутлет, а да създадем ново поколение търговска дестинация, която комбинира автентична атмосфера и достъп до аутлет колекции на атрактивни цени от водещи лайфстайл брандове и с това отговаря на очакванията на нова целева група потребители,“ сподели изпълнителният директор на „Тринити Кепитъл“ Стоян Колев. „Outlet Village Sofia ще въведе в България доказан европейски модел, който от години е успешен в страни като Италия, Испания и Австрия.“

Очаква се Outlet Village Sofia да бъде не само ключов ритейл проект за региона, но и двигател за привличане на нови международни брандове в страната, както и катализатор за развитие на търговията на дребно в България. Сред лайфстайл брандовете, магазините на които в края на 2026г ще посетим в първото аутлет селище от отворен тип на Балканите, са Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Boss, Hugo, Nike, Levi’s, Tom Tailor, WMF, Triumph, Samsonite, Puma, Skechers, Timberland, Napapijri & The North Face и много други. Към момента 70% от търговските площи са отдадени, като за останалите 30% преговорите са в напреднал етап. 

За „Тринити Кепитъл“

„Тринити Кепитъл“ АД е инвестиционно дружество, създадено през 2019г, което специализира в придобиването, изграждането и управлението на търговски площи. 

Компанията притежава и оперира четири ритейл парка в България - XOPark Sofia, XOPark Yambol, XOPark Haskovo и XOPark Plovdiv, и предстои да изгради още 4 ритейл парка в градовете Стара Загора, Сандански, Гоце Делчев и Разград. През 2023 г. в партньорство с AP Capital “Тринити Кепитъл” придобива West Mall, през 2024 г. става акционер във веригата магазини Minimart, а в началото на 2025г заедно с „Хъс“ ООД придобива първия търговски център от западен тип в България - Park Center Sofia. 

В портфолиото на дружеството са още проектът за първото аутлет селище в България, което предстои да отвори в края на 2026г в непосредствена близост до XOPark Sofia на бул. „Ботевградско шосе“, както и няколко бутикови имота в столицата.

Бързият растеж на компанията се очаква до 2028г да резултира в притежаване и управление на активи с обща търговска площ от 270 000 кв. м. Фокусираният подход на “Тринити Кепитъл” и стремежът ѝ към разширяване на портфолиото й я позиционират като лидер в индустрията, предлагащ уникални възможности както за брандове, така и за инвеститори.