
„Тринити Кепитъл“ направи първа копка на своя нов ритейл проект Outlet Village Sofia - първото в България аутлет селище от открит тип. Очаква се пространството да бъде отворено за всички ценители на истински добрите лайфстайл сделки през края на 2026 г.
Проектът е с обща търговска площ от 8 500 кв. м, 1 200 кв. м. от които са отредени на семеен ресторант, разположен на второ ниво. В търговската част, решена като търговска променада в духа на френския прованс, ще бъдат разположени 40 магазина на водещи международни и местни лайфстайл брандове, а 1 800-те паркоместа осигуряват удобен достъп за посетители от страната и чужбина.
Достъпност и гаранция за посещаемост
Outlet Village Sofia е позициониран стратегически - на входа на София при възловото кръстовище на един от двата основни магистрални коридора на България. Годишно около 24 милиона автомобила преминават през втория най-натоварен пътен възел в страната, което гарантира постоянен поток от пътуващи в страната българи и чуждестранни туристи, преминаващи през столицата. Стратегическата локация осигурява не само устойчив трафик и разнообразен профил на посетителите, но и бърз и лесен достъп със съществуващите вече 3 входа от трите възможни пътни артерии: Софийски околовръстен път, АМ „Хемус“ и „Ботевградско шосе“.
Outlet Village Sofia е замислен да се развива в синергия с XOPark Sofia - най-големият ритейл парк на Балканите, разположен на същия терен, който годишно понастоящем привлича над 8 милиона души и отчита постоянен темп на растеж. Двата проекта заедно ще формират комплекс, покриващ целия спектър на потребителското търсене - от стоки и услуги за ежедневни нужди до селекция дрехи и аксесоари за специални поводи и аутлет колекции на водещи лайфстайл брандове. Това ще бъде първата power shopping дестинация в страната с впечатляващите над 100 000 кв. м. търговска площ и с реалистична заявка да се установи като уникална по концепцията и мащаба си дестинация за пазаруване и свободно време и на Балканите.
Защо outlet village формат?
„Тринити Кепитъл“ избира модела на аутлет селище, защото това е най-бързо растящият сегмент в световната търговия на мода на дребно и доказано работеща концепция в редица страни, най-вече в централна и западна Европа. Форматът комбинира присъствие на водещи международни модни и лайфстайл брандове от една страна и избор между специално заредени аутлет колекции и премиум артикули с целогодишно по-ниски цени от тези в познатите търговски формати. В България до момента липсва добре реализирана и устойчиво управлявана аутлет концепция, което дава възможност Outlet Village Sofia да заеме свободна пазарна ниша и да предложи нов стандарт за пазаруване. Инвеститорът „Тринити Кепитъл“ е ангажирал водеща международна консултантска компания в цялостния процес по реализация на проекта, което гарантира изпълнението му до последния детайл, включително и бъдещите оперативни процеси на равнището на водещите аутлети в света.
Европейски модел и перспектива
„Нашата цел е не просто да изградим аутлет, а да създадем ново поколение търговска дестинация, която комбинира автентична атмосфера и достъп до аутлет колекции на атрактивни цени от водещи лайфстайл брандове и с това отговаря на очакванията на нова целева група потребители,“ сподели изпълнителният директор на „Тринити Кепитъл“ Стоян Колев. „Outlet Village Sofia ще въведе в България доказан европейски модел, който от години е успешен в страни като Италия, Испания и Австрия.“
Очаква се Outlet Village Sofia да бъде не само ключов ритейл проект за региона, но и двигател за привличане на нови международни брандове в страната, както и катализатор за развитие на търговията на дребно в България. Сред лайфстайл брандовете, магазините на които в края на 2026г ще посетим в първото аутлет селище от отворен тип на Балканите, са Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Boss, Hugo, Nike, Levi’s, Tom Tailor, WMF, Triumph, Samsonite, Puma, Skechers, Timberland, Napapijri & The North Face и много други. Към момента 70% от търговските площи са отдадени, като за останалите 30% преговорите са в напреднал етап.
За „Тринити Кепитъл“
„Тринити Кепитъл“ АД е инвестиционно дружество, създадено през 2019г, което специализира в придобиването, изграждането и управлението на търговски площи.
Компанията притежава и оперира четири ритейл парка в България - XOPark Sofia, XOPark Yambol, XOPark Haskovo и XOPark Plovdiv, и предстои да изгради още 4 ритейл парка в градовете Стара Загора, Сандански, Гоце Делчев и Разград. През 2023 г. в партньорство с AP Capital “Тринити Кепитъл” придобива West Mall, през 2024 г. става акционер във веригата магазини Minimart, а в началото на 2025г заедно с „Хъс“ ООД придобива първия търговски център от западен тип в България - Park Center Sofia.
В портфолиото на дружеството са още проектът за първото аутлет селище в България, което предстои да отвори в края на 2026г в непосредствена близост до XOPark Sofia на бул. „Ботевградско шосе“, както и няколко бутикови имота в столицата.
Бързият растеж на компанията се очаква до 2028г да резултира в притежаване и управление на активи с обща търговска площ от 270 000 кв. м. Фокусираният подход на “Тринити Кепитъл” и стремежът ѝ към разширяване на портфолиото й я позиционират като лидер в индустрията, предлагащ уникални възможности както за брандове, така и за инвеститори.