Този януари е по-добър за туристическия бранш в сравнение с миналогодишния, отчете министърът на туризма Илин Димитров. Въпреки липсата на сняг, хотелиерите са намерили други начини да привлекат туристи, а в момента хотелите в зимните ни курорти са пълни. Той призна, че германските туристи у нас са три пъти по-малко в сравнение с времето преди пандемията и войната в Украйна. Затова основният приоритетит в предстоящия мандат ще е мащабната реклама на България, добави той. Ще бъде променена рекламната кампания на страната ни, като вместо клипове ще се правят предавания, в които ще се разказват различни истории.
Пулев ще открие бизнес и инвестиционен форум в Истанбул
Илин Димитров призова хората, които станат жертви на измами или нарушения от туроператори да подават сигнали, за да се направят необходимите проверки. Те ще се извършват с участието на представители на Министерството на туризма, съвместно с МВР, КЗП и НАП. Те ще работят и за ограничанане на т. нар. нелегални екскурзии.
Вдигат концесионните такси на плажовете с 15 %
Ще бъдат открити туристически представителства в Румъния и Великобритания, ще имаме и туристическо аташе в Турция, каза още министърът. Ще се работи и по повишаване на прозрачността при отдаването на плажовете под наем, по разработване на модел за гаранционен фонд за туроператорите, както и за решаване на кадровите проблеми в сектора.
Българският туризъм е недофинансиран, категоричен е Илин Димитров. Сумата за реклама у нас е 18 млн. лв., което е в пъти по-малко от останалите държави. За сравнение, той посочи Турция, където за туристическа реклама се отделят 400 млн., а в Гърция – 350.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм