Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите, която се грижи за личните данни на французите, обяви днес, че е наложила тежки глоби от съответно 150 и 60 милиона евро на Гугъл и Фейсбук заради практиките им в областта на „бисквитките“, предаде БТА.
Тези цифрови маркери се използват основно за целева реклама. Размерът на глобата за Гугъл е рекорден за всички категории санкции, наложени от комисията.
Гражданите ще получават известие, когато някой им гледа личните данни
Това не е първата глоба на световната търсачка. През декември 2020 г. е трябвало да плати 100 милиона евро отново заради „бисквитки.“
Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите установи, че сайтовете facebook.com, google.fr и youtube.com не позволяват отказване на „бисквитките“, а просто изискват приемане, съобщи контролният орган.
Двете платформи имат три месеца, за да изпълнят изискванията на комисията и ако не го направят ще трябва да платят глоба от 100 000 евро за всеки ден закъснение.
Руски съд наложи глоба от 23 милиона евро на Фейсбук
Гугъл обяви за промяна в практиките си след решението на комисията и увери, че зачита очакванията на интернет потребителите.
„Ангажираме се да въведем нови промени и да работим с Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите в рамките на европейската директива за конфиденциалност и електронни комуникации, увери американският гигант.“
„Бисквитките„ позволяват да се проследят страниците, в които влизат потребителите, за да могат след това да им изпращат персонализирана реклама, съответстваща на интересите им. Често обаче се приемат като заплаха за личните данни на потребителите.
Русия налага глоби на Гугъл и Мета
След влизането в сила на Европейската разпоредба за личните данни през 2018 г. интернет сайтовете са задължени да спазват по-строго правила и да изискват съгласието на потребителите, преди да се активират „биксвитките“.
В случая със санкциите, наложени на Гугъл и Фейсбук, френсккият контролен орган изтъква противоречието между лесното приемане на „бисквитките“ и трудността те да бъдат отказани.
За да бъде объркването още по-голямо, добавеният от Фейсбук бутон за отказ от тракери, също се нарича „Приемете бисквитките“, съобщи комисията.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук