Инспектори на Главна дирекция „Надзор на пазара“ при Държавна агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) започват от 15 март  кампания за проверки в търговски обекти в цялата страна. Кампанията се провежда по повод Световния ден на потребителя за 14 поредна година, информират от Агенцията.

Целта на кампанията е проверка на продукти за изпълнение на изискванията на Закона за техническите изисквания към продуктите и приложимите към тях наредби, за осигуряване на по-голяма безопасност и защита на потребителите.

При проверките вниманието на инспекторите ще бъде насочено към установяване наличие на инструкция и/или указание за употреба на български език, наличие на маркировка за съответствие „СЕ“, наличие на наименование и адрес на производител и вносител, ЕС декларация за съответствие и други. За установените по време на проверките нарушения ще бъдат предприемани съответстващи на нарушенията мерки, съгласно действащото законодателство.

В рамките на проведената миналата година кампания за Деня на потребителя са проверени общо 316 продукти. От тях 140 броя са били различни видове и модели играчки, 71 електрически уреди, 34 лични предпазни средства, 28 радиосъоръжения, 23 строителни продукти и 20 машини.

От проверените тогава продукти, съответстващите са били 167, а с констатирани несъответствия са били 149. Установени са били 73 продукти без инструкция за употреба, 34 без „CE“ маркировка за съответствие, 81 без наименование и адрес на производител и/или вносител, 31 не се придружават от ЕС декларация за съответствие. С други несъответствия са били 16 продукти.