Щандове на държавните магазини за храни, инициирани от Делян Пеевски заработиха в понеделник в Куклен. Първите клиенти обаче коментираха, че промоциите в "Магазин за хората" са като в останалите търговски вериги, а някои от клиентите се чудеха дали промоциите не са само около старта или преди Коледа.

По закон “Магазин за хората” може да работи с 10% търговска надценка. За създаването на веригата българският бюджет отпусна 10 млн. лв. Първите щандове се появяват с партньорство с Централен кооперативен съюз, обединяващ кооперации из страната. Правителството в оставка не изпълни желанието на Пеевски магазините да са в клоновете на "Български пощи".

"Всяко начало в България започва с евтино и постепенно всичко се вдига. Смятам, че цените няма да се задържат", коментира жителка на Куклен пред Нова тв.

"Много е добре! Дано да е така за постоянно, да не е само за Коледа!", коментира пенсионерката Блага Иванова пред бТВ.

Други потребители пък определиха мярката като "прах в очите". Други жители посочиха, че промоциите на държавните щандове са като промоциите в останалите търговски вериги и не предлагат по-ниски цени. Дори, вървящото на промоция олои от 2.79 лв. може да се намери и на по-евтина промоционална цена в някои от частните хипермаркети.

Пилотният проект стартира в 70 стационарни и един мобилен обект на търговска верига КООП в Пловдивска област. Асортиментът ще включва над 45 артикула от базовата потребителска кошница и най-търсените продукти от български производители.

"Основното предимство на тези стоки е цената в сравнение с това, което имаме в момента в тези магазини и не само в тези магазини. Идеята на цялото нещо е да могат хората по малките населени места да имат достъп до също така добри цени, както ние в големите населени места винаги имаме на 10 минути, така и те да имат същия достъп да купуват добри стоки на ниски цени.", коментира Николай Петров, изпълнителен директор на "Магазин за хората".

По думите му ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел. Той изтъкна, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика.

От дружеството посочват, че инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал.

"Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят. Договорили сме цените поне за два месеца напред да не се променят. Партньорството с КООП се гради на взаимноизгодно сътрудничество, а нашата концепция е да привлечем клиенти и допълнителни обороти. Това е направено за хората", каза в заключение Николай Петров.

"Най-голям е интересът към масовите стоки – брашно, олио, ориз, боб, консервите, лютеницата, киселите краставички. Донякъде е водеща и цената. Качеството е добро. Почти всичко сме пробвали от всичко, което добре. Качеството е хубаво.", каза Мария Веселинова, председател на кооперация “Успех”, в Куклен.

Изборът на производителите бил направен след задълбочено пазарно проучване и анализ на конкурентната среда.

"Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори. Намерихме златната среда, а именно наистина добри цени при гарантирано качество", поясни Петров.

"Магазин за хората" има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС – Пловдив и Централния кооперативен съюз, предаде Mediapool.

"Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим", каза изпълнителният директор.

Компанията планира към края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Амбицията е до края на следващата година “Магазин за хората” да обхване цялата страна.

Освен щандовете, има и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел.