Тази година ще се навършат 40 години от издигането на българския флаг на един от най-крисивите и бързи ветроходи света -  „Калиакра“. Баркентината, която е морската  емблема на България, е построена в Полша и е донесла много успехи на страната ни от престижни ветроходни състезания по света.

През последните години „Калиакра“ изгуби блясъка и функциите си. Дългият 52-метра ветроход стои със свити ветрила на варненския пристан. Причината е, че състоянието на кораба не е добро и е необходим ремонт, за да може да плава поне в териториалните ни води.

Със свое решение от 11 януари тази година Съветът на директорите на Българския морски квалификационен център (БМКЦ), в чийто състав е корабът, е планирал разход в размер до 200 хиляди лева за класов ремонт и подновяване на корабните сертификати на ветрохода, посочва министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в отговор на депутатски въпрос.

Изпълнителният директор на БМКЦ к.д.п. Денчо Добрев отбеляза за Дарик, че ветроходът ще бъде ремонтиран за целите на крайбрежно плаване в териториалните води и баркентината ще посрещне подобаващо 40-годишнината, която ще бъде отбелязана през юни.   

„Калиакра“ има проблеми с корпуса, рангоута и такелажа, уточни за Дарик първият капитан на „Калиакра“ Тома Томов. Той е на мнение, че 40-годишният ветроход може да бъде спасен. Има такива, които са на 100 години и още плават, смята капитан Томов. Той е убеден, че славната баркентина отново ще кръстосва моретатата.

Още по темата ще откриете в прикаченото аудио.