Изплащането на пенсиите в клоновете на „Български пощи” се осъществява без проблеми, увери в интервю за Дарик Радио изпълнителният директор на дружеството Богдан Теофанидис. Той призна, че мащабната хакерска атака от 16 април е нанесла огромни щети на „Български пощи” – и финансови, и репутационни.
Богдан Теофанидис /Снимка: БГНЕС
По думите му към момента услугите на дружеството са възстановени на 99%, но въпреки това, притеснението от нови хакерски атаки остава. Теофанидис обаче подчерта, че са направили всичко възможно по отношение на сигурността на дружеството, включително от 3 юни то вече е обявено за част от националната ни сигурност.
Започва изплащането на юнските пенсии
От вчера „Български пощи” започна да изплаща пенсиите за месец юни по електронен път. Заради мащабната хакерска атака от 16 април разплащането беше затруднено, тъй като се извършваше на хартия и по адрес. Директорът на „Български пощи” Богдан Теофанидис увери, че от вчера процесът протича нормално и бързо, без напрежение.
Теофанидис използва случая, за да поднесе извинения към пенсионерите за причиненото неудобство през последните два месеца.
„Български пощи“ възстановяват електронното изплащане на пенсиите
По думите му дружеството дълго време ще се възстановява от нанесените щети след кибератаката. Затова от „Български пощи” остават притеснени за евентуални нови заплахи.
Той отбеляза, че вече „Български пощи” са част от националната сигурност на страната.
Богдан Теофанидис подчерта, че по Плана за възстановяване и развитие са предвидени над 102 млн. лв. за „Български пощи”.
Интервюто с Богдан Теофанидис очаквайте довечера в „Денят” на Дарик.