Да бъде създаден туристически портал, който да включва цялата информация за туризма в трансграничния район, е амбицията на проекта „Интелигентни маркетингови стратегии за туризъм в трансграничния район“,  с акроним „SMS-CBA”. Това съобщи ръководителят му от българска страна Георги Пампоров на работна среща, която започна днес в зала "Марица" на хасковската Областна администрация. Форумът е организиран от Регионалната туристическа асоциация „Родопи“ и бе открит от представителя й Таня Марева.


Идеята ни е да надградим предходни проекти и да потърсим устойчивост, която да бъде поддържана от трите български областни администрации- Хасково, Кърджали и Смолян, както и от гръцка страна, обясни Георги Пампоров.


Фокусът ни е върху планинския туризъм, както и върху потенциала на природните ресурси. Една от основните цели е да установим трайно партньорство между Гърция и България по отношение на информираността за състоянието на туризма, за предлаганите услуги и за популяризирането им. Атракциите в района са до голяма степен познати на туристическия бизнес, но можем да откроим емблематичните, да ги направим по-достъпни и да привлечем потенциални потребители, включително от други страни, допълни той.


Проектът е съфинансиран oт Eвpoпeйcĸия фoнд зa peгиoнaлнo paзвитиe и oт нaциoнaлнитe фoндoвe нa cтpaнитe, yчacтвaщи в Πpoгpaмaтa зa трансгранично cътpyдничecтвo ІNТЕRRЕG V-А „Гъpция-Бългapия 2014-2020“. Той се изпълнява от 7 партньори от трансграничния район на Република България и Република Гърция, сред които публични и неправителствени организации от двете страни. Водещият партньор е Регион „Източна Македония и Тракия“- Гърция, а от българска страна, освен РТАР „Родопи“, партньори  са  Областните администрации на  Хасково, Кърджали и Смолян.


Той предвижда още разработване на Маркетингов план и създаване на разпознаваеми маркетингови продукти чрез използване на съвременни информационни и комуникационни технологии в процеса на промотиране, стана ясно в хода на работната среща. 


В работната среща, която продължава и утре в зала "Марица", са включени темите: Електронен маркетинг в туристическия бизнес; Електронни инструменти за колективен маркетинг, създадени чрез проекта и мотивиране на бизнеса за тяхното използване и разпространение; Резултати от проведено социологическото проучване за нагласите, очакванията и предпочитанията на туристите в трансграничния родопски район; Актуално състояние на туристическия бизнес в района на административните области Смолян, Кърджали и Хасково.