Италианският производител на спортни автомобили „Ламборгини" (Lamborghini) отчете за 2021 година най-добрите продажби в историята си, с 8405 доставки в цял свят благодарение на успеха на своя спортен високопроходим „Урус" (Urus), предаде Франс прес.


Миналата година продажбите му са нараснали с 13 процента, се казва в комюнике на компанията, която е част от германския гигант „Фолксваген" (Volkswagen).

„Новата година започва със също толкова солидни перспективи, като поръчките ще покрият почти цялото производство, планирано за 2022 година“, уточнява автомобилостроителят. Марката с емблемата на бик обещава четири нови продукта, които ще бъдат представени през идните месеци.


През 2021 година „Урус" е бил начело на продажбите с 5021 продадени автомобила, следван от спортните „Хуракан" (Huracаn), 2586 продажби и „Авентадор" (Aventador), със 798 продадени коли.


Най-големият пазар остават САЩ (2472 доставки, +11 процента), следвани от Китай (935, +55 процента), който е изпреварил Германия (706, +16 процента).


През 2022 ще бъдат консолидирани резултатите и ще бъде подготвена появата на бъдещата хибридна гама от 2023 година, посочва президентът и главен изпълнителен директор на „Ламборгини" Щефан Винкелман.
Престижната марка представи през май „пътна карта" за електрификацията на нейните модели, предвиждаща инвестиции от 1,5 милиарда евро за четири години.


През 2023 година „Ламборгини" ще пусне първия си сериен хибриден модел, а до края на 2024 година цялата гама ще бъде електрифицирана, потвърди автомобилната компания. Първата изцяло електрическа „Ламборгини" е планирана за втората половина на десетилетието, предаде БТА.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук