Български превозвачи настояват за увеличаване на гишетата, на които се обработват документи и обособяване на отделен коридор на Дунав мост за камионите, които превозват стоки между България и Румъния. Шофьорите недоволстват заради бавната обработка на документите. Тази сутрин те се събраха на кръговото кръстовище за да изразят своето недоволство, защото им се налага да чакат по-няколко часа на излизане и на влизане в България. Според тях трябва да се синхронизира работата между службите в двете държави.

По думите им опашките са на всички изходи за Румъния, а не само при Русе. Те се оплакаха и от това, че са принудени задължително да минават през новия буферен паркинг, който се стопанисва от частна фирма. “ Ако вляза на друг паркинг, все едно не съм бил на опашката. На пункта има бял автомобил, служителите вътре имат таблет и гледат номера. Ако нямаш номер от паркинга, все едно не си бил на опашката. Това е рекет. Българските коли плащат по 15 лв., а чужденците по 25 евро”, разказа Марин Маринов, превозвач от Шумен. Той алармира и, че на бул. “България” вече се образуват опашки от чакаши тирове за влизане в паркинга. А много често те превозват опасни товари.

Недоволство от ситуацията изразиха и собственици на по-малките паркинги, които вече губят клиенти. Според тях неправомерно тираджиите са принуждавани да минават през буверния паркинг, където таксите са много по-високи.

“Това, което беше задължение и цел на Община Русе, да няма тирове на пътя, е изпълнено. Жителите на Мартен пътуват без проблеми. Преди две години отправихме предложение към собствениците на паркинги да се включат в изграждане на единна информационна система. Никой не откликна. В заданието за изграждане на буферния паркинг бяхме заложили изизскване да има изградена такава система. Тази система обслужва всички. Има и други паркинги, които са се включили в нея. Всичко е въпрос на време и разговори, но ние не можем да вземем отношение между частни юридически лица. Това, което искаме, да няма автомобили вече е факт. Когато трафика е интензивен камионите изчакват на бул България, от бензиностанция “Еко” до изхода за село Николово и от “Метро” до входа на Русе. Когато трафика е още по-тежък камионите се спират на Бяла. Очакваме създадения национален щаб да продължи да работи за да може тези камиони да бъдат спирани и във вътрешността на страната”, обясни зам.-кмета по комуналните дейности Димитър Недев

Чуйте подробности в звуковия файл: