Издирвателните екипи използват дронове и термовизионно оборудване в планинския район, където по необясним начин се разби самолет на China Eastern със 132 души на борда.

Няма оцелели след самолетната катастрофа в Китай

Четири дни след като полет MU5735 се вряза в пресечена местност близо до Уджоу в Южен Китай, официалните лица все още не са обявили смъртта на всички 123 пътници и девет-членния екипаж.

Заради високата скорост, с която е паднал самолетът, в калната почва са оставени дълбоки следи, а части от самолета и вещи на пътниците са разпръснати на огромна площ, като погуби надеждите да има оцелели хора във вероятно най-тежката самолетна катастрофа в Китай от три десетилетия насам.

Открита е черната кутия на разбилия се Боинг 737 в Китай

Късно в сряда официални лица съобщиха, че са открити човешки останки, но търсещите на място не изключват възможността да намерят оцелели, затрупани в гъсто залесените и покрити с кал склонове.

"Мисията е насочена главно към издирване на жертви и спасяване на човешки животи", заяви пред репортери Хуанг Шангву от противопожарните сили на Гуанси, позовавайки се на инструкции "от централата".

"Използваме термокамери и детектори за откриване на живи хора, за да претърсим повърхността... претърсваме ръчно и използваме също дронове", се допълва. 

В същото време екипите претърсват района за останалата черна кутия, след като в сряда беше намерена едната черна кутия и беше изпратена в Пекин за анализ.

Експертите се надяват, че тя ще даде ключа към причината за катастрофата, при която самолетът "Боинг", летящ между Кунмин и Гуанджоу, пада на няколко хиляди метра само за броени минути.

Уебсайтът за проследяване FlightRadar24 показва, че за малко повече от минута самолетът е паднал от 29 100 до 7850 фута (около 8900 до 2400 метра) височина.

Той е бил оборудван с две записващи устройства – едно в пилотската кабина и друго в задната част на фюзелажа.

Си Цзинпин шокиран от катастрофата на китайския самолет

Катастрофата предизвика необичайно бърза публична реакция от страна на президента Си Дзинпин, който разпореди разследване на причините за нея, а авиационните власти обещаха мащабна двуседмична проверка на огромния пътнически въздушен флот на Китай.

След катастрофата на MU5735 посланието за безопасност се разпространи във всички сектори. В сряда Държавният съвет и Министерството на извънредните ситуации призоваха всички отрасли да "отстранят потенциалните рискове за безопасността".

Според Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ, американските власти също чакат разрешение за влизане в Китай.

"Работим с Държавния департамент, за да решим тези въпроси с китайското правителство, преди да бъде определено каквото и да е пътуване", се казва в изявление.

Авиационните власти съобщиха, че капитанът на злополучния самолет е имал над 6700 часа летателен стаж, а първият втори пилот - над 31 000 летателни часа.

На борда на самолета е имало още един втори пилот с повече от 550 часа летателен стаж. И тримата са били в добро здравословно състояние, без известни лични проблеми.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

Следвайте ни и в Инстаграм