 
            В периода 20-25 октомври 2025 г. представители на Медицински университет – Плевен посетиха Медицинския университет в Чунцин, Китай, както и Първа и Втора партньорска болница и Медицинския технологичен ХАЙФУ център. Делегацията бе водена от ректора на МУ-Плевен проф. д-р Добромир Димитров и включваше представители на академичното ръководство – проф. д-р Цветелина Валентинова, зам.-ректор по качество и акредитация, и доц. Мая Йотова, зам.-декан на Факултет „Фармация“, както и д-р Георги Пранджев, УМБАЛ „Света Марина“-Плевен, и Надежда Ангелова, експерт в Център „Чуждестранни студенти“.

Визитата продължи с посещение на Yongchuan болница и Медицински естетичен център към болницата Yongchuan.
Проф. д-р Добромир Димитров коментира целта на работното посещение с думите: „Ще задълбочим сътрудничеството между двата университета в научноизследователската дейност, и по-специално в областта на изкуствения интелект за клинично приложение в медицината, поддържане текущото партньорство по програмите за обмен на студенти и преподаватели, изграждане на професионални и социални контакти на глобално ниво.“

Посещението на Първа партньорска болница на CQMU включи запознаване с амбулаторната и извънболнична аптека, Центъра за обучение по клинични умения и лаборатория за функционални мозъчни заболявания на Националната здравна комисия. Срещата с ръководството на Втора партньорска болница на CQMU предостави възможност за обмяна на идеи и дискусия между участниците по повод общи проекти и сътрудничество и продължи с посещение на отделението по акушерство и гинекология.

Посещението на партньорската Yongchuan болница също даде възможност за дискусии и обмяна на идеи и опит. Домакините демонстрираха роботизираната система за пренасяне на проби в рамките на болницата, както и изградената система за пренасяне на лабораторни проби с дрон между болничните заведения.

Посещението на естетичния център продължи с демонстрация на подкожна иглотерапия на Фу, както и демонстрация на симулационни системи за медицински грижи, даващи възможност за по-добра подготовка на студенти и специализанти.
 
				 
         
         
         
         
         
         
               
               
               
               
              