Председателят на групата на ПП-ДБ в Столичния общински съвет Бойко Димитров бе специален гост в „Денят на Дарик“, за да коментира решението на СОС за реформи в паркирането в София, с което цената за платените зони се увеличава двойно. С промените се разрастват и самите зони, които вече навлизат и в жилищните квартали в близост до Околовръстното шосе на столицата. Част от сегашните подзони се окрупняват в по-големи. Паркирането в „синя зона“ от 1 януари ще струва 2 евро за час, а в „зелената“ ще бъде 1 евро за час.
„Наложи се увеличението на цените, защото цените на синята и зелената зона не са увеличавани от над 10 години. За пръв път приехме ясни програми как парите от паркиране ще бъдат инвестирани. Всеки район ще си подава програма как ще си инвестира средствата. Част от тях остават в ЦГМ. Всички пари ще се знае как ще се инвестират. През годините парите от паркиране потъваха в обща каса и на практика се използване за погасяване на стари задължения. ЦГМ ще отчита колко пари са събрали от паркирането и как се разпределят“, заяви председателят на групата на ПП-ДБ в Столичния общински съвет Бойко Димитров.
„Ако се разглежда само вдигането на цената, то тя е непопулярна. Преди да се въведе зоната – подкрепата е по-малка. Като влезе зоната, настроенията стават по-позитивни“, каза още той.
„Определено нямаше как да бавим реформата. Целият пакет с цените е безкрайно закъснял. Първият доклад беше внесен преди повече от половин година. Ние сме за еврозоната, абсолютно. Промяната на цените е само една част от това, което приехме. В градския транспорт закръглихме надолу цените. Там билетчето трябваше да бъде 0,82 евро, а сега ще бъде 80 цента. Неприятна мярка е тази с повишаването на цените за паркиране, но се прави с цел да се намали натиска към паркирането. Не можеш 10-15 години да задържаш всичко на едно ниво. Така няма пари за инвестиции. Отнякъде трябва да ги има тези пари“, заяви Бойко Димитров.
„Ще има резултат и ефект от парите, които се дават от живущите за стикери за локално платено паркиране. Тези пари ще бъдат разпределяни по районите пропорционално. Всяка стотинка обратно се връща в района за инвестиции. Това е ключово. Навсякъде, където се въвежда зона – има ред в паркирането“, заяви още той.
„Стикерът е изцяло електронен. Всичко се случва по електронен път. Предполагам, че за половин час могат да се попълнят документите, защото става дума за десетки хиляди автомобили, които ще бъдат регистрирани. Дава се удобно да се плаща и на месечна база. Това е удобството, че може човек да си плати стикер за определени месеци, ако например човек си живее на село през другото време. Основните документите са постоянен адрес на мястото и дали автомобилът е негова собственост, или има документ, който ползва. Хората, които живеят под наем, ще трябва да се регистрират по постоянен адрес на местата, на които живеят, за да си извадят стикер за зоната“, заяви Бойко Димитров.
„Въвеждането на зона е свързано с промяна на организацията на движение. Няма да се паркира вече по тротоарите. Досега практиката е била да се слагат колчета. Сега има проучване, което казва, че е излишно да се слагат колчета, защото като са паркирали автомобилите – те не дават възможност да се паркира на тротоарите. С въвеждане на зоните ще се намали паркирането по тротоарите. От едно от направленията, по които ще отиват парите от зоната, ще бъде в подновяването ударно на тротоарите в града. Също така ще има все повече буферни паркинги в София. За „синя зона“ ограничението ще важи до 3 часа, а вместо два“, заяви Бойко Димитров.
„Столична община ще може да доизгради капацитет за третиране на отпадъци. Прие се доклад и за закупуване на техника по районите. Екипът на кмета ни увери, че ще се включат споразумения за районите, чиито споразумения изтичат. Надяваме се да няма повече райони, в които да не се сметосъбиране“, заяви Бойко Димитров пред Божидар Русев.
Вижте цялото интервю председателя на групата на ПП-ДБ в Столичния общински съвет Бойко Димитров в „Денят на Дарик“ в прикаченото видео!
Още по темата
- Те излязоха на улицата заради кучето Мая: Организаторите на протеста пред Дарик!
- Димитров: Като влезе синята или зелената зона в един квартал, хората виждат плюсовете!
- Димитров: Нямаше как да бавим повишаването на цените за паркиране в София!
- Бойко Димитров: Цените на синята и зелената зона не бяха увеличавани от над 10 години!