Общински съвет - Плевен, се събира за заседание в четвъртък, 31 октомври, от 09.00 ч. в Конферентната зала на Община Плевен в сграда „Гена Димитрова”. Предварителният дневен ред на съветниците включва 45 точки, последните две от които са питания от общински съветници. Заседанието ще започне с полагане на клетви от нов общински съветник и новоизбрания кмет на кметство Коиловци. Сесията на местния парламент ще се излъчва в реално време на интернет страницата на Общинския съвет: https://obs.pleven.bg/.
Първа точка в дневния ред е полагане на клетва от новообявен общински съветник. Със свое Решение № 284-МИ Плевен от 07.10.2024 г. Общинската избирателна комисия (ОИК) обяви Свилен Атанасов за избран общински съветник от листата на коалиция ,,БСП за България”.
Клетва ще положи и новоизбраният кмет на Кметство Коиловци Валя Габрова. Със свое Решение № 295-МИ Плевен от 28.10.24 Общинската избирателна комисия (ОИК) обяви Валя Габрова, предложена от Коалиция „Левицата!”, за избрана за кмет на населеното място след проведения втори тур на частичните местни избори в Коиловци.
Заседанието ще продължи с обсъждане на две наредби – промени в Наредба № 3 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на общината и отмяна на Наредба №16 за изграждане на общодостъпна среда в Плевен.
Предложените промени в Наредба № 3 са свързани с допълване и прецизиране на текста зазоните, в които е забранено и ограничено придвижването на индивидуални електрически превозни средства /ИВПС/, или т. нар. „електрически тротинетки“. Съгласно Закона за нормативните актове обсъжданите изменения са публикувани на интернет страницата на Община Плевен в законоустановения 30-дневен срок и заинтересованите лица са имали възможност да дадат своите предложения и становища по проекта.В мотивите за отмяна на Наредба № 16 се посочва, че същата е приета с Решение № 591/15.10.2002 г. на Общински съвет – Плевен и е в сила от 01.01.2003 г. Издадена е на основание чл. 27 от Закона за защита, рехабилитация и социална интеграция на инвалидите. Материята е изчерпателно уредена в закона, като същият не изисква създаването или поддържането на такава наредба на местно ниво.
Пета точка в предварителния дневен ред на сесията е получаване на съгласие от Общински съвет – Плевен, за осигуряване на собствено финансиране в размер на 3 856 827,92 лв. по проектно предложение „Създаване на специализирана среда за предоставяне на услугата „Дом за стари хора“, с. Бохот“. Проектът е по процедура чрез директно предоставяне на средства „Извършване на строителни дейности и доставка на оборудване и обзавеждане с оглед реформиране на съществуващите домове за стари хора“, обявена от Министерство на труда и социалната политика за предоставяне на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост.
Предложение за изменение на Разчета за капиталови разходи на Община Плевен за 2024 г. и предложение за одобряване на актуализирана бюджетна прогноза за периода 2025 – 2028 година от постъпленията от местни приходи и разходите за местни дейности на Община Плевен, както и индикативен разчет на средствата от Европейския съюз за същия период, са съответно на 6 и 7 място в дневния ред на дебата.
Този месец на заседанието влизат и две предложения, касаещи управлението на две от общински фирми: т. 9 - Предложение относно утвърждаване на решение на комисия, обективирано в Протокол № 6/22.10.2024 г., провела конкурс за възлагане на управлението на „Паркстрой“ ЕООД, гр. Плевен; и т. 10 - Предложение относно провеждане на конкурс за избор на управител на „Инжстрой“ ЕООД, гр. Плевен.
На октомврийското си заседание Общинският съвет ще разгледа още: Предложение за приемане на актуализация на „План за действие“ към актуализираната „Стратегическа карта за шум на град Плевен“; Изменение на приетата Тарифа за превоз на пътници от „Тролейбусен транспорт“ ЕООД; Определяне на минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег на територията на община Плевен; Възлагане на услуга обществен превоз на пътници по автобусни линии от областна и републиканска транспортни схеми от квотата на Община Плевен; Предложение за съществуване на паралелки с изключения от минималния брой на ученици и осигуряване на допълнителни средства за обезпечаване на учебния процес извън определените по стандарти за съответната дейност; Отдаване под наем на части от имот – публична общинска собственост в детска градина и училище; и др.
Всички предложения, включени в предварителния дневен ред за заседанието на Общински съвет - Плевен на 31 октомври, са публикувани на интернет страницата на институцията, раздел „Заседания“/„Заседания на Общински съвет“ –https://obs.pleven.bg/bg/materiali-za-zasedanie-na-obshtinski-savet-pleven-na-31102024-g