Местният парламент на Пловдив не успя да учреди общинското транспортно дружество „Екобус-Пловдив“ ЕООД. Причината - предложението трябва да събере квалифицирано мнозинство от 34 гласа „за".  

2000 лева е предвидената заплата на управителя на дружеството Илко Търпов, който беше избран с друго решение на ОбС на града.

Според предварителните прогнози, проектът ще се реализира поне 7, 8 години. Първоначално дружеството ще е собственик на 20 електробуса, зарядната инфраструктура, която ще ги обслужва и ще събира приходите от продажбата на билети и карти.

Намеренията са „Екобус“ първоначално да обслужва две линии – 103 и 104, с начални и крайни точки район „Тракия“, кв. „Остромила“, район „Северен“, гара „Филипово“, новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски“, минавайки през централна градска част, като целта е да покрива колкото се може повече училища в Пловдив .Определен е и теренът, където ще се зареждат електробусите, като депото ще разполага и със соларни панели за пестене на електроенергия - това са 18 дка в район „Тракия“.

Дружеството ще е на пряко подчинение на ОбС, но дейността му ще се възлага и контролира от ОП „Организация и контрол на транспорта“.

Закупуването на 20 екоавтобуса, които ще обслужват двете ученически линии, ще струва 17 милиона лева, 1 милион лева ще са нужни за 16 зарядни станции  и 3,5 милиона лева за изграждането на депо. Така общата сума надхвърля 21 млн. лв, които ще се търсят от европейски програми.

За Дарик зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов заяви вече, че общинско дружество ще функционира напълно независимо от сегашния принцип на уреждането на градския транспорт.

Дружеството ще е търговско, на 100% общинска собственост, договарянето ще става пряко, което се очаква да е гаранция за това, че няма да стане смесено в хода на времето, обясни още Чонов. То ще е бенефициент на безвъзмездни средства по програмите, които предстоят в следващия период. На следващ етап то ще получи лиценз за извършване на обществен превоз, да кандидатства по европейските програми за закупуване на електробуси и изграждане на автобусно депо и съпътстваща инфраструктура към него.